پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

آموزش نگهداری عروس هلندی

نگهداری عروس هلندی در چه مکان و دمایی باید انجام شود؟

عروس هلندی، یکی از پرندگان زیبا و آرام است که نگهداری از آن، آسان و دلنشین است. پرورش عروس هلندی، از جمله فعالیت های پر سود است. شما از طریق پرورش عروس هلندی می توانید به درآمد خوبی دست پیدا کنید. نگهداری عروس هلندی از همه لحاظ سودآور است؛ زیرا عروس هلندی خیلی زود با صاحبش ارتباط برقرار می کند و نگهداری از آن، کار سختی نیست. این پرنده های زیبا و باهوش، به سادگی تکثیر می شوند. به علاوه، از آن پرندگانی است که همیشه مشتریانی دست به نقد دارد و فروش آن، پول زیادی خواهد داشت. فروشگاه آنلاین لوازم طوطی بیزیم طوطی www.bizimtuti.com

عروس هلندی، عضوی از خانواده طوطی های کاکل سفید است که اصالت اصلی آن به کشور استرالیا بر می گردد. این پرنده زیبا، از محبوب ترین پرندگان زینتی است که به رنگهای مختلفی مانند خاکستری، سفید، ابلق، زرد، صورتی، زرد مایل به سبز، نارنجی و… دیده می شود. روی سر عروس هلندی، کاکلی بلند و زیبا قرار دارد. این پرنده، پرنده ای خون گرم است و به توجه زیادی نیاز دارد. این پرنده ها بسیار کنجکاو و با مزه هستند  و می توانند حرف زدن را یاد بگیرند. این پرنده عاشق جایزه گرفتن است و در صورت جایزه گرفتن، زودتر و بهتر تربیت می شود.

نگهداری عروس هلندی

آشنایی با نگهداری عروس هلندی

نگهداری عروس هلندی از جمله فعالیت هایی است که در خانه انجام شدنی است و تمام اعضای خانواده را نیز سرگرم می کند. در کنار این سرگرمی لذت بخش، شما می توانید چندین میلیون تومان درآمد داشته باشید. در نتیجه، اگر به دنبال کارآفرینی و کسب درآمد در منزل هستید، بدانید که به کمک پرورش عروس هلندی می توانید پول خوبی به دست بیاورید. البته باید توجه داشت که نگهداری از عروس هلندی، نیاز به دانستن نکات خاصی دارد که در این نوشته با آنها آشنا خواهید شد. از شما می خواهیم تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

نگهداری عروس هلندی در دست

مکان نگهداری عروس هلندی

اگر تصمیم به نگهداری عروس هلندی گرفته اید، باید مکان مناسب برای این کار را فراهم کنید. مکان نگهداری از عروس هلندی، بسیار اهمیت دارد؛ زیرا این مکان، باید منبع آرامش و امنیت پرنده باشد. خصوصیات مکان نگهداری عروس هلندی تقریبا شبیه به محیط نگهداری قناری ها می باشد. برای انتخاب این مکان به نکات زیر توجه داشته باشید:

اولین کاری که بعد از خرید عروس هلندی باید انجام دهید، خرید یک قفس مناسب برای پرنده است. بهتر است قبل از آوردن عروس هلندی به خانه خود، محل زندگی او را مشخص کنید تا بعد از آمدن عروس هلندی، مجبور به جا به جایی متعدد او نشوید؛ زیرا در این صورت، عروس هلندی ممکن است استرس بگیرد.

در هنگام انتخاب قفس عروس هلندی توجه داشته باشید که قفس پرنده باید به اندازه ای بزرگ باشد تا او بتواند به راحتی در آن بال بزند و آزادی عمل داشته باشد. بهتر است قفسی بخرید که پرنده داخل آن بتواند پروازهای کوتاه را انجام دهد.

محلول ضدعفونی کننده لوازم و سطوح

موجود در فروشگاه آنلاین بیزیم طوطی www.bizimtuti.com

از آنجایی که عروس هلندی خیلی زود یاد می گیرد که درب قفس را باز کند، توصیه می کنیم قفسی بخرید که پرنده نتواند در آن را باز کند و از قفس خارج شود. درب ورودی قفس باید مانند قفس کاسکو ها به شکلی باشد که ظرف آب و دانه پرنده خیلی راحت از آن بیرون بیاید.

مکان نگهداری عروس هلندی نباید تاریک باشد. یعنی بهتر است کمی روشنایی به داخل قفس پرنده تابیده شود؛ زیرا اگر محیط تاریک باشد، پرنده با کوچکترین صدایی می ترسد و خود را به اطراف قفس می کوبد.

مکان نگهداری از عروس هلندی باید به دور از باد کولر و باد پنکه باشد. در نتیجه اگر قفس پرنده در کنار پنجره است، بهتر است درب پنجره را ببندید.

قفس پرنده نباید در معرض نور شدید خورشید قرار داشته باشد؛ زیرا نور و گرمای آفتاب، عروس هلندی را تلف می کند.

حداقل ارتفاع قفس این پرنده از زمین، یک متر است.

بهتر است قفس عروس هلندی را در هال یا پذیرایی خانه و جاهای شلوغ منزل خود قرار دهید تا ترس پرنده از انسانها بریزد.

بدترین مکان برای نگهداری عروس هلندی، آشپزخانه است؛ زیرا در این مکان، گازها و بوهای مختلف پخش می شود و ممکن است باعث ناراحتی پرنده ها شود.

مکان نگهداری عروس هلندی باید به گونه ای باشد که پرنده بتواند آزادانه پرواز کند.

نگهداری عروس هلندی در پاسیو

پاسیو، یکی از مکانهای عالی برای نگهداری از عروس هلندی است. بعضی از افراد، تصمیم می گیرند که قفس مخصوص برای نگهداری عروس هلندی را در پاسیو قرار دهند. بهتر است محیط پاسیو را با گیاهان مرتفع و درختچه ها پر کنید تا شرایط برای زندگی پرنده طبیعی تر شود. توجه کنید که محیط پاسیو باید فاقد جانوران ریز و موذی مانند مگس، پشه و سوسک باشد تا موجب آزار عروس هلندی نشوند. اگر داخل پاسیو، سوراخ یا محفظه ای وجود دارد که پرنده می تواند از آن عبور کند، بهتر است آن قسمت را با حفاظ و توری بپوشانید.

نگهداری عروس هلندی در پاسیو

نگهداری عروس هلندی در بارداری

تحقیقات نشان داده است که نگهداری از پرندگان در دوران بارداری، به شرط سلامتی کامل پرنده، مشکل خاصی ندارد. اگر در خانه ای که عروس هلندی وجود دارد، یک زن باردار زندگی می کند، بهتر است پرنده را نزد دامپزشک ببرید تا از سلامتی عروس هلندی خود مطمئن شوید. از آنجا که پرنده ها از جمله عروس هلندی، ناقل بیماری، باکتری و انواع عفونت ها هستند، توصیه می کنیم که زنان باردار از نگهداری عروس هلندی در دوران بارداری خودداری کنند و این کار را به بعد از تولد فرزندشان موکول کنند. فردی که باردار است، نباید به هیچ وجه کارهایی مانند استحمام پرنده و تمیز کردن قفس و لوازم پرنده را انجام دهد. به یاد داشته باشید که محیط زندگی مادر روی رشد جنین و میزان سلامتی او تاثیر می گذارد؛ بنابراین برای حفظ سلامتی مادر و جنین، نگهداری عروس هلندی در بارداری توصیه نمی شود.

نگهداری عروس هلندی در بارداری

دمای نگهداری از عروس هلندی

عروس هلندی، پرنده ای است که نژاد آن در طبیعت زندگی می کنند؛ در نتیجه هم در هوای سرد و هم در هوای گرم می توانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند. با توجه به شرایط دمای طبیعی محل زندگی عروس هلندی، باید دمای خانه را به درستی تنظیم کنید تا این پرنده اذیت نشود. بهترین بازه دما برای نگهداری از عروس هلندی، بین 27 تا 35 درجه سانتی گراد است. در تابستان و برای خنک نگه داشتن بدن پرنده، می توانید آنها را هر روز یا یک روز در میان استحمام کنید.

علاوه بر دمای محیط، رطوبت نیز یک عامل مهم در حیات و سالم ماندن عروس هلندی است. برای تامین رطوبت مورد نیاز عروس هلندی، می توانید از دستگاه بخور استفاده کنید یا یک پارچه خیس را روی قفس عروس هلندی بیندازید.عروس هلندی

تغذیه عروس هلندی

برای اینکه عروس هلندی شما بهتر رشد کند و سلامتی بیشتری داشته باشد، می توانید از تخم کتان، ارزن، شاهدانه، تخمه آفتابگردان، حبوبات پخته، میوه، انواع سبزیجات و ذرت بو داده برای غذا دادن به آنها استفاده کنید و یا از غذای مخصوص عروس هلندی برند bizim tuti استفاده کنید

تغذیه عروس هلندی

قیمت عروس هلندی

انواع مختلف عروس هلندی در بازار موجود است که از نظر سن، جثه و رنگ با یکدیگر فرق دارند. بازه قیمت عروس هلندی متنوع است. پرنده های بالغ بین 450تا 1800 هزار تومان قیمت دارند. با این تفاسیر، می توانید درآمد نگهداری از عروس هلندی را محاسبه کنید.

درآمد نگهداری عروس هلندی

درآمد نگهداری عروس هلندی ، به تعداد پرنده هایی که نگهداری می کنید بستگی دارد. شما با مراقبت از عروس هلندی، فروش تخم آنها، تکثیر و جوجه کشی آنها می توانید ماهانه حداقل بین 1 تا 3 میلیون درآمد داشته باشید.

بسیاری از افراد باتجربه که سالها به نگهداری عروس هلندی پرداخته اند، از راه مراقبت از عروس هلندی توانسته اند به درآمدهای بالایی دست پیدا کنند.

درآمد نگهداری عروس هلندی

نگهداری عروس هلندی در زمستان

در فصل زمستان که هوا سرد می شود، بهتر است مراقب عروس هلندی های زیبا و دوست داشتنی خود باشید. در فصل، ممکن است پرنده سرما بخورد یا از خشکی و سردی بیش از حد هوا اذیت شود.

برای نگهداری عروس هلندی در زمستان ، یادتان باشد که باید خانه خود را گرم و مرطوب نگه دارید. گفتیم که بهترین دما برای مراقبت از عروس هلندی بین 27 تا 30 درجه است. در فصل زمستان، دقت کنید که عروس هلندی شما احساس سرما نکند؛ زیرا در این صورت، کسل می شود و احتمال دارد دچار سرماخوردگی شود. همچنین دقت کنید که حرارت محیط نباید آنقدر بالا برود که پرنده از شدت گرما کلافه شود. باز ماندن منقار پرنده و فاصله دادن بال ها از بدن، از جمله نشانه های گرما و عطش شدید پرنده است.

در فصل زمستان، به دلیل روشن بودن بخاری و دیگر وسایل گرمایشی، محیط خانه خشک می شود. برای برقراری رطوبت در زمستان، بهتر است یک کتری یا قابلمه را پر از آب کنید و آن را روی بخاری قرار دهید تا رطوبت در محیط به صورت متعادل حفظ شود.

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.