پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

شاه طوطی ها،روش نگهداری،تعیین جنسیت و تولیدمثل آنها

شاه‌ طوطی یا همان طوطی بزرگ اسکندر (Psittacula eupatria) نوعی طوطی بزرگ می باشد که زیستگاه اصلی آن از پاکستان تا ویتنام است. رنگ اصلی‌ این پرنده سبز است و در جنس نر آن نوار سیاهی از بخش زیرین منقار منشعب می شود. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که طوطی سبز عمری طولانی دارد . در ادامه بیشتر شما را با شاه طوطی یا طوطی بزرگ اسکندر دست آموز آشنا خواهیم کرد.

تلفن مشاوره در مورد نگهداری این طوطی زیبا 09147367147 و جهت عضویت در پیج اینستاگرام بیزیم طوطی bizim_tuti مراجعه فرمایید

شاه ‌طوطی ها و تاریخچه آنها

این پرنده در حدود سه هزار سال پیش برای نخستین بار توسط مردم هندوستان اهلی شده است. در آغاز پادشاهان و خانواده‌های ثروتمند و اشرافی هندوستان به پرورش این پرنده می پرداختند و روش تقلید صدا را به آن آموختند و سپس سایر طبقات اجتماعی به این کار روی آوردند. یونانی‌ها نخستین ملت اروپایی بودند که با پرورش و نگهداری این پرنده آشنا شده اند؛ زیرا این طوطی توسط جانشینان اسکندر از ایالت پنجاب به کشور یونان منتقل شد.

اسکندر مقدونی ( یکی از پادشاهان جهانگشای تاریخ ) پس از فتح میان رودان و امپراتوری ایران موفق شد سرزمین هند را به تصرف درآورد و در آن جا با این نوع از گونه های طوطی آشنا شد و به تقلید صدای آن ها علاقه‌مند شده و بعدها جانشینان اسکندر آن را به یونان امروزی بردند و به نام «طوطی اسکندر» به اروپاییان معرفی نمودند.

شاه طوطی

شاه‌ طوطی یا طوطی بزرگ اسکندر با نام علمی ( Psittacula eupatria) نوعی طوطی بزرگ می باشد. زیستگاه اصلی این طوطی از پاکستان تا ویتنام است که کشورهای پاکستان، هند، سری لانکا، بوتان، نپال، بنگلادش، برمه، تایلند، لائوس و ویتنام را شامل می‌ گردد. افزون بر این جمعیت‌ هایی از طوطی‌ های از قفس گریخته نیز در افغانستان، ایران، کویت، عربستان، ترکیه، امارات و یمن زندگی می کنند. هرچند جمعیت این گونه رو به کاهش است، اما این کاهش آن‌چنان سریع نمی باشد که آن را در شمار گونه‌ های آسیب‌ پذیر قرار بدهد. جمعیت جهانی این گونه طوطی اندازه‌ گیری نشده است ، اما بر طبق تحقیقات انجام شده ، تعداد  بسیار آن در پاکستان وجو دارد و در هندوستان کمیاب می باشد.

طول این پرنده 58 سانتی متر می باشد و رنگ اصلی‌ اش سبز است و در جنس نر آن نوار سیاهی از بخش زیرین منقار منشعب شده است و در پشت گردن به نوار قرمزی ارتباط دارد. در صورتی که شاه طوطی از جوجگی با انسان باشند استعداد یادگیری واژه‌ ها را دارد.

شاه طوطی

گونه‌ های شاه طوطی عبارتند از :

  • شاه طوطی معمولی
  • شاه طوطی سیامی
  • شاه طوطی آندامان
  • شاه طوطی نپال
  • شاه طوطی برمه

تکثیر و تولید مثل شاه طوطی

تکثیر این گونه در درون پاسیو میسر خواهد بود. این طوطی به احتمال بسیار برای نخستین بار در هندوستان اهلی شده‌ است و سپس گونه اهلی آن توسط بازرگانان و برخی دریانوردان و یا پادشاهان و امرا به جاهای گوناگون جهان منتقل شده‌ است. آسانی نگهداری و توقع اندک پرنده و زاد و ولد و تکثیر آسان و توانایی سازگاری آن با محیط‌های آب و هوایی گوناگون باعث شده‌ است که پرورش آن در سرتاسر جهان رایج و متداول گردد.

تلفن مشاوره در مورد این پرنده زیبا 09147367147 وجهت عضویت در پیج اینستاگرام بیزیم طوطی bizim_tuti مراجعه فرمایید.

تعداد تخم‌ های شاه طوطی به 2 الی 3 عدد می باشد و زمان خوابیدن روی تخم‌ ها حدود1 28 روز است. مدت اقامت پرندگان جوان در آشیانه حدود 12 هفته خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که طوطی سبز عمری طولانی دارد و بعضی از پرورش دهندگان باور دارند که این گونه می‌تواند بین 25 الی 35 عمر داشته باشد و حتی برخی بر این باور می باشند که این پرنده تا 40 سال عمر می‌ کند.

شاه طوطی

تعیین جنسیت شاه طوطی 

تعیین جنسیت در طوطی‌ های بالغ به راحتی به وسیله حلقه دور گردن امکان پذیر است. رنگ پر و بال و حلقه دور گردن در این طوطی در سن سه سالگی به بالا مشخص می‌ شود. در برخی از شاه طوطی‌ ها رنگ حلقه دور گردن در پرنده نر بین سن 18 الی 30 ماهگی کامل می‌ گردد و گاهی اوقات این حلقه در سن 36 ماهگی کامل می شود. رنگ جوجه‌ ها معمولا تا قبل از بلوغ شبیه رنگ پرنده ماده‌ می باشد. بنابر این تعیین جنسیت از روی حلقه دور گردن فقط بعد از بلوغ امکان‌ پذیر خواهد بود.

 

تشخیص سن شاه طوطی 

تعیین سن این گونه طوطی کار دشواری می باشد و چنانچه پرنده شناسنامه داشته باشد، تعیین سن دقیق آن مقدور خواهد بود و در غیر این صورت تعیین دقیق سن پرنده امری غیر ممکن است. بدیهی است که برخی از صفات و مشخصات ظاهری می‌ تواند جوان و یا مسن بودن پرنده را تعیین کند که البته این کار فقط توسط پرورش دهندگان حرفه‌ ای امکان پذیر می باشد.

همراهان مجله یبیزیم طوطی دقت داشته باشید که معمولا عنبیه چشم طوطی بزرگ اسکندر در جوجه‌ ها تیره‌ می باشد و هر چه سن پرنده افزایش می یابد رنگ آن رو به زردی می‌ رود، این مشخصه باعث می‌ گردد تا برخی از پرورش دهندگان حرفه‌ ای بتوانند سن طوطی را محاسبه کنند. البته لازم ذکر است که سن طوطی نر با دیدن حلقه دور گردن نیز قابل تخمین می باشد. هرچه سن پرنده افزایش می یابد، منقار پرنده کم رنگ تر و خط خطی تر و فلس‌ های پای پرنده کدر می‌ شود.

شاه طوطی

مراقبت و نگهداری از شاه طوطی

این طوطی پرنده ای عاطفی است که نگهداری آن به صورت انفرادی نیاز به صبر و حوصله خواهد داشت. آن ها طوطی هایی می‌ باشند که روابط عمیقی را با نگهدارنده خود برقرار می کنند و دوری نگهدارنده را تحمل نخواهند کرد و با جیغ‌ های بلند اعتراض می‌ کنند.

شاه طوطی

جهت نگهداری به عنوان حیوان خانگی دست آموز بهتر است انواع جوجه یا خیلی جوان را انتخاب نمایید. بهترین نوع آن‌ طوطی هایی

تلفن مشاوره در مورد این پرنده زیبا 09147367147 و جهت عضویت در پیج اینستاگرامی بیزیم طوطی مراجعه فرمایید

می‌ باشند که از والدین جدا می شوند و توسط انسان بزرگ شده‌ باشند. برای نگهداری این طوطی به صورت جفت نیازمند به پاسیو بزرگی می باشید که شرایط حفاظتی گرمایی و سرمایی نیز در آن رعایت شود.

شاه طوطی

غذاهای طوطی‌ های بزرگ مانند طوطی بزرگ اسکندر مثل مغز دانه‌ ها ( گردو ، بادام و فندق ) و دانه‌ های با پوسته مثل ( تخم آفتابگردان، بادام زمینی و غیره ) که بهتر است هر روز میوه و سبزیجات نیز به آن اضافه گردد.

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.