پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

در مورد نگهداری کاسکو در منزل

شرایط نگهداری طوطی کاسکو

سرما یکی از مهمترین عوامل بیمار شدن جوجه کاسکو ها میباشد. اجازه ندهید جوجه کاسکوی شما حتی یک لحظه دچار تنش دمایی شود. حتی یک لحظه در معرض باد قرار گرفتن جوجه کاسکو ، میتواند بیماری سختی برای جوجه کاسکو بوجود آورد.

یادمان باشد جوجه کاسکویی که در قفس نگهداری میشود ، باید از طرف ما محافظت شود.

– کاسکو به دلیل زندگی در جنگلهای آفریقا باید در شرایطی مشابه نگهداری شود یعنی در دمای هوای گرم و معتدل و مرطوب. آفتاب مستقیم ، باد کولر ، مناطق بادگیر منزل یا مغازه ، اطراف آشپزخانه به دلیل بوی طبخ غذا و یا مناطق خیلی گرم میتواند برای کاسکو کشنده باشد.

– قفس کاسکو باید به گونه ای انتخاب شود که جایی برای گیر کردن پا یا نوک کاسکو در آن نباشد و فضای کافی برای بازی کردن کاسکو وجود داشته باشد. هرگز از قفسهای مسافرتی برای مدت طولانی استفاده نکنید .

حمل و نقل و جابجایی جوجه طوطی کاسکو :

برای جابجایی جوجه کاسکو دور قفس یا محل نگهداری او را کاملا با پارچه و یا در هوای سرد با پلاستیک بپوشانید و از جریان داشتن هوای خنک در قفس جلوگیری کنید.

داخل قفس کاسکو در تابستان نباید زیاد گرم و در شرایط دیگر نباید حتی کمی خنک شود.

به هیچ وجه پنجره ماشین را هنگام جابجا کردن جوجه کاسکو باز نگذارید ، جریان باد مستقیم حتی در تابستان نیز برای جوجه کاسکو مضر است.

فروشگاه آنلاین لوازم طوطی www.bizimtuti.com

از قرار دادن قفس کاسکو یا ماشینی که قفس در آن قرار دارد زیر آفتاب خودداری کنید.

پوشاندن اطراف قفس فقط برای سرما و گرما نیست بلکه برای جلوگیری از استرس و آسیب های ناشی از آن نیز مفید است.

– برای جابجایی قفس در روزهای اول یا ماه اول از پارچه رنگ روشن استفاده کنید.

محل نگهداری جوجه طوطی کاسکو:

در روزهای اولیه به مدت یک هفته تا ده روز قفس کاسکو را در جایی از منزل قرار دهید که کمترین تغییر دما و کمترین استرس را داشته باشد ، در گوشه ای از منزل که جریان باد وجود نداشته باشد و محل رفت و آمد یا نزدیک نشیمن نباشد. اگر جوجه دائما جلوی دید شما باشد ممکن است از استرس غذا نخورده و ضعیف شود. قفس را در جایی قرار دهید که پرنده از شما دور باشد ولی گاهی شما را ببیند مثلا در گوشه ای از اتاق خواب که قسمتهای دیگر منزل را ببیند.

– سعی کنید قفس کاسکو از سطح زمین کمی ارتفاع داشته باشد ( حدود یک تا یک و نیم متر )

– قفس را در جایی قرار دهید که دست کم یک سمت قفس دیوار باشد.

قفس استاندارد کاسکو مدل 1033 موجود در فروشگاه بیزیم طوطی www.bizimtuti.com

از نگاه کردن زیاد و نزدیک قفس نشستن و سر زدن های مکرر به جوجه کاسکو خودداری کنید اگر جوجه شما احساس امنیت نکند غذا و آب نمیخورد.

از حمام کردن پرنده در ماه اول به شدت خودداری کنید حتی اگر کاسکوی شما خیلی کثیف شده باشد.

هنگام دست زدن به قفس دستهای خود را تمیز بشویید و از اسپری یا کرمهای های خوشبو کننده استفاده نکنید.

– در طول تابستان میتوانید یک تا دو بار در هفته پرنده خود را بشویید و در زمستان کمتر و با دقت بیشتر این کار را انجام دهید.

– ظرف آب و غذای کاسکو را مرتبا تمیز بشویید تا از به وجود آمدن باکتریها جلوگیری شود.

– شبها هنگام خوابیدن تمام قفس را با پارچه بپوشانید تا پرنده شما به راحتی استراحت کند.

این محصول قوق العاده موجود در فروشگاه بیزیم طوطی

– از دادن پفک و چیپس و غذاهای روغنی ، شور ، ترش و تند به کاسکو خودداری کنید.

و سعی شود از غذاهایی که تشکیل شده از بذرهای طبیعی با بالاترین کیفیت به همراه تکه های میوه و به صورت ارگانیک تهیه شده استفاده شود.

– کاسکو ها پرندگانی مقاوم هستند و معمولا بعد از یک ماه که در خانه نگهداری میشوند به ندرت دچار مریضی میشوند. در روزهای ابتدایی سعی کنید شرایطی ثابت را برای جوجه کاسکو فراهم کنید و از تغییر جای قفس یا تغییر شرایط دمایی خودداری کنید.

فروشگاه آنلاین لوازم طوطی www.bizimtuti.com

در روزهای ابتدایی نگهداری کاسکو از گرفتن ناخنها یا حمام کردن و ایجاد ترس و استرس برای جوجه کاسکو پرهیز کنید و سعی کنید به تغذیه او اهمیت دهید تا از نظر جسمانی کاملا به شرایط مطلوب برسد.

جوجه کاسکوها در روزهای اول که از مغازه وارد خانه شما میشوند به دلیل نامناسب بودن تغذیه ، شاید علاقه ای به خوردن سبزیجات و میوه جات نشان ندهند اما شما باید در کنار تخمه حتما از میوه و سبزی در برنامه غذایی او استفاده کنید.

طوطی

شرایط نگهداری جوجه طوطی کاسکوی چشم سیاه :

جوجه کاسکوهای چشم سیاه به دلیل سن بسیار کم و حساسیت زیاد حتما باید در شرایط ویژه نگهداری شوند. این جوجه کاسکوها مانند نوزاد انسان که در دوران نوزادی نیاز به توجه ویژه دارند باید در محیطی شبیه به لانه نگهداری شوند ، البته نه به لحاظ ظاهری.

شرط اول نحوه حمل و نقل جوجه کاسکو میباشد ، هرگز فکر نکنید اگر پرنده شما لحظه ای جلوی باد قرار بگیرد ، یا یک لحظه به شدت بترسد برای او اتفاقی نمی افتد.

جوجه کاسکوی چشم سیاه فقط با یک لحظه بی توجهی دچار مریضی سخت میشود و امکان اینکه از این مریضی به سلامت عبور کند تقریبا صفر است.

– از ایجاد استرس برای جوجه کاسکوی چشم سیاه به شدت خودداری کنید ، جوجه کاسکوی چشم سیاه اکثرا به دلیل تکمیل نشدن حنجره اش قادر به قار زدن نمیباشد ، پس زمانی که به او نزدیک میشوید از شما میترسد ولی قادر به قار زدن نیست.

– قفس جوجه کاسکو را در گرمترین جای منزل قرار دهید و حتما به قفس ارتفاع بدهید تا از گرم بودن جای پرنده مطمئن باشید.

– از دست زدن به جوجه چشم سیاه خودداری کنید ، از غذا دادن به پرنده با دست خودداری کنید ، زیرا دست شما ممکن است آلوده به میکروبهایی باشد که بدن شما تحمل مقابله با آنها را دارد ولی بدن جوجه کاسکوی چشم سیاه خیر.

– از ایستادن یا نشستن کنار قفس جوجه کاسکوی چشم سیاه خودداری کنید و پس از چک کردن آب و غذا از او دور شوید تا آرامش داشته باشد.

جوجه کاسکو ها با دیدن غذا خوردن شما یا کاسکوهای دیگر تشویق به غذا خوردن میشوند امتحان کنید. ( یادمان باشد کاسکو از فاصله چندین متری غذا را تشخیص میدهد )پس او را در فاصله ای قرار دهید که شما را ببیند و تنها نباشد.

– غذاهای مختلف از جمله تخمه ، بادام زمینی خرد شده ، مغز پسته و فندق ، نخود و لوبیای آب پز ، برنج پخته بدون روغن ، تخم مرغ آبپز ، سیب زمینی آبپز ، گندم پخته ، بلال و ذرت آب پز بدون ادویه و نمک ، سیب پوست کنده بدون هسته و خرد شده را برای جوجه کاسکو امتحان کنید و ببینید به کدام یکی علاقه بیشتری نشان میدهد ، از مغز ها به دلیل چربی زیاد به مدت طولانی استفاده نکنید و یا با میوه همراه باشد. هر دو ساعت غذای جوجه را چک کنید. ظرف آب و غذای جوجه کاسکو را هر روز به دقت تمیز کنید. ( اگر مواد شوینده را تمیز با آب نشویید جوجه را خواهد کشت )

– وضع ظاهری ، براق بودن چشم ، مرتب بودن پرها ، درست و صاف ایستادن ، نفس کشیدن مرتب و بی صدا ، غذا خوردن مرتب ، دفع بدون اسهال یا آب و کف از نشانه های سلامت کاسکو است.

فروشگاه آنلاین لوازم طوطی www.bizimtuti.com

در صورت کم شدن ناگهانی غذای جوجه کاسکو یا سرحال نبودن یا اسهال شدید سریعا به دامپزشک مراجعه کنید. سعی کنید به مرکزی مراجعه کنید که مواد دفع شده از جوجه کاسکوی شما را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار میدهند و بر اساس آن دارو تجویز میکنند در تهران این آزمایش با هزینه ای حدود بیست هزار تومان انجام میشود.

– هرگز در روزهای اولیه یا هفته های اول و دوم سعی نکنید جوجه کاسکوی چشم سیاه را رام کنید یا با او تمرین اهلی شدن انجام دهید.

از چیدن پرهای جوجه در ماههای اولیه به شدت خودداری نمایید ممکن است باعث مرگ جوجه شود و یا برای همیشه از شما بترسد.

حمام کردن طوطی کاسکو و جوجه کاسکو :

پیشنهاد میشود پرنده خود را تا زمانی که قار می کشد حمام نکنید.

حمام کردن جوجه کاسکوی وحشی :

جایی را که برای حمام کردن جوجه کاسکو انتخاب میکنید باید کاملا گرم و اطراف آن بسته باشد مانند حمام منزل ، تا بعد از شستن و خیس کردن کاسکو ، پرنده شما سرما نخورد.

ابتدا اگر کاسکوی شما اهلی نیست و قار میکشد روی قفس را با یک پارچه رنگ روشن بپوشانید و قفس را به آرامی به داخل حمام منتقل کنید ، ( کاسکو را تا پایان حمام از قفس خارج نکنید ).

سپس قبل از اینکه پارچه را بردارید کفی قفس و ظرف آب و غذا را از آن جدا کنید آنگاه دمای آب را مانند زمانی که خودتان میخواهید حمام کنید تنظیم کنید.

یعنی بهتر است آب گرم باشد ( یادمان باشد که دمای بدن کاسکو از دمای بدن ما بالاتر است ، پس اگر از آب گرم ( نه داغ ) استفاده کنیم بهتر است.

بعد از تنظیم دمای آب میتوانید دوش را جدا کرده و در دست بگیرید ( اگر سری دوش جدا میشود ) آنگاه حدود یک متر از قفس فاصله بگیرید و پاچه را از روی قفس بردارید ، در این زمان حتما بنشینید و بالای سر کاسکو قرار نگیرید ، کم کم و به آرامی آب را روی چوب قفس و پاهای کاسکو بگیرید.

بالها و سینه کاسکو را میتوانید بشویید اما از آب گرفتن روی سر و صورت کاسکو خودداری کنید ، اگرچه سر و صورت کاسکو هنگام حمام کردن خیس میشوند اما از این کار به صورت مستقیم خودداری کنید زیرا ممکن است رفتن آب در گوش و بینی پرنده مخصوصا در زمستان باعث عفونت شود.

اگر بار اول یا دومی است که کاسکوی خود را حمام میکنید این حمام کردن را زیاد طولانی نکنید حتی اگر پرهای او کاملا شسته نشوند.

در تمام مدت حمام کردن انگشت خود را جلوی آب قرار دهید تا دمای آب را حس کنید که سرد یا داغ نشود.

اگر پرنده شما هنگام حمام کردن زیاد قار میکشد یا خیلی میترسد خیلی زود حمام کردن را تمام کنید.

بعد از حمام دوباره پارچه را روی قفس بکشید و درب حمام را ببندید و مدت کوتاهی صبر کنید تا کاسکوی شما کمی خشک شود ( ده دقیقه ) ، سپس قفس را به جایی کاملا گرم ببرید و اگر پرنده شما خیلی نمیترسد پارچه را بردارید و با باد گرم ( خشک کن مو ) پرهای او را خشک کنید.

در صورتی که پرنده شما کمی اهلی باشد میتوانید درب قفس را باز کنید تا روی سقف ایستاده و خودش را خشک کند.

از زمان حمام کردن تا چند ساعت بعد از آن کاسکو دچار اسهال میشود که جای نگرانی نیست.

از حمام کردن جوجه های ضعیف یا مشکوک به سرماخوردگی خودداری کنید.

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  1. ناهیده باقری گفت:

    سلام و خسته نباشید،سایت شما در آموزش نگهداری پرندگان زینتی فوق العاده هستش و مطالب تازه ای را به ما آموزش میدهد،از شما نهایت تشکر رو داریم.

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.