پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

معرفی طوطی کاسکو

معرفی طوطی کاسکو

 

طوطی خاکستری آفریقایی یا همان کاسکو (Psittacus erithacus) از تبار Psittacus و از گونه erithacus هستند که زادگاه آن ها در قاره آفریقا قرار دارد.
تبار Psittacus در بین سایر موجودات باهوش ترین هستند و طوطی کاسکو در بین تبار خود باهوش ترین است به طوری که قادر است بیش از صدها کلمه فرا بگیرد. برخی از آن ها قادرند روزانه یک کلمه فرا بگیرند که بستگی به روحیات و خلقیات خود پرنده دارند.
طوطی خاکستری آفریقایی یا همان کاسکو ها به سه زیرگونه تقسیم می شوند.

 

فروشگاه آنلاین لوازم نگهداری پرندگان زینتی www.bizimtuti.com

 

1. گونه اصلی یا طوطی خاکستری آفریقایی دم قرمز کاسکوی کنگو Psittacus erithacus
بدن این پرنده پوشیده از پرهای خاکستری است و نوک آن به رنگ مشکی و دمی قرمز رنگ دارد. جوجه
این پرنده دمی قرمز رنگ با لبه های مشکی دارد که با شروع دوران پر ریزی این پرهای سیاه ریخته و دم کاملا به رنگ قرمز در می آید. وزن نرمال این زیرگونه 500 گرم است. طول عمر حدودی این پرنده چیزی بین 40 تا 60 سال است. این پرنده به قدری باهوش است که برخی دانشمندان هوش آن را مانند یک بچه 4 ساله دانسته اند. کاسکو دم قرمز نسبت به سایر نژاد ها آرام تر است و کمتر قار می کشند.

 

2. طوطی خاکستری آفریقایی تیمنه (دم خرمایی یا دم شکلاتی) P.e.Timneh
این طوطی اولین بار در سال 1844 توسط فردی به نام فریزر کشف شد. این پرنده نسبت به طوطی دم قرمز جسه کوچک تر و وزن سبک تری دارد. دم این پرنده به رنگ خرمایی یا از طیف رنگ های با فام قرمز است. منقار آن به رنگ تیره و پرهای آن نسبت به زیرگونه دم قرمز روشن تر است. این پرندگان بین 50 تا 60 سال عمر می کنند و حرف زدن را از همان زمان جوجه بودن یاد می گیرند.

 

فروشگاه آنلاین لوازم نگهداری پرندگان زینتی www.bizimtuti.com

3. طوطی خاکستری “غنا” یا کاسکوی پرنسپس P.e.Princeps
هر چند که برخی معتقدند که کاسکو ها فقط به دو زیرگونه تقسیم می شوند اما برخی دیگر عقیده دارند که زیرگونه سومی نیز وجود دارد .
کاسکوها از نظر اندازه متفاوت هستند مثلا کاسکوهایی که در شرق آفریقا زندگی می کنند از لحاظ جثه و وزن بزرگ تر از طوطیان منطقه غرب آفریقا هستند. همچنین تشخیص نر و ماده بودن این پرنده از هم بسیار مشکل است زیرا در پرندگان که معمولا جنس نر بزرگ جسه تر است گاهی ممکن است در این پرنده این قضیه برعکس باشد.
اما برخی بر این باور هستند که چشمان کاسکو نر بیضی شکل تر و رنگ صورت آن نسبت به ماده تیره تر است.
جوجه این پرنده از 3 الی 4 ماهگی به طور کامل پر در می آورد و تا شش ماهگی چشمانی کاملا مشکی دارند و به مرور به رنگ طوسی تیره در می آید و کم کم هاله سفید رنگ دور مردمک چشم پدیدار می شود و رنگ طوسی نیز به رنگ زرد شفاف تغییر رنگ پیدا می کند.
از این رو سن طوطی خاکستری را می توان از چشم های او و همچنین رنگ پرهای انتهای دم تشخیص داد.
همچنین کاسکو های جوان تر رنگ پلک تیره تری نسبت به کاسکوهای مسن تر دارند.
طوطی خاکستری از انواع میوه ها دانه ها سبزیجات خشکبار، بذر گیاهان و غیره تغذیه می کند. اگر این پرنده را در آپارتمان خود نگهداری می کنید باید مراقب باشید که از گل های آپارتمانی در بمانند زیرا بعضی از آن ها برای این پرنده سمی هستند.در هنگام تهیه غذای آماده باید حتما غذای مخصوص طوطی های بزرگ را از پت شاپ های معتبر تهیه کنید.

 

این پرنده از سن 5 سالگی می تواند تولید مثل کند. اگر قصد دارید برای کاسکو خود جفت بیاورید ابتدا باید آن ها را در قفس های جداگانه کنار هم قرار دهید تا به هم عادت کنند و پس از مدتی هر دوی آن ها را در یک قفس بزرگ تر کنار هم قرار دهید . کاسکو ها معمولا تا آخر عمر یک جفت دارند و به آن عادت می کنند پس جدا کردن آن ها از هم کار درستی نیست.
کاسکو ها در طبیعا پرندگان خجالتی و ساکتی هستند اما اگر مرحله وحشی بودن را کنار نگذاشته باشند ممکن است با نزدیک شدن به قفس آن ها از خود واکنش نشان دهند.
برخی از آن ها با دیدن غریبه ها شروع به قار کشیدن می کنند. برخی دیگر ممکن است پرهای خود را باد کرده و قار بکشند. اما گروه دیگری از آن ها که حساس تر هستند ممکن است خود را با پرواز های کوتاه به دیواره های قفس بزنند.
اما اگر با انسان انس گرفته باشند می توانند روی دست یا شانه شما بنشینند و اجازه دهند پشت گردن آن ها را بخارانید.
چشمان کاسکو باید به رنگ زرد شفاف باشد و وجود هر گونه تیرگی یا کدر بودن رنگ چشم نشان از بیماری دارند همچنین برخی از کاسکوهای مریض پرهای خود را باد می کنند.

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.