پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

چطور به پرنده خود کمک کنید وزن اضافه کند

 

چطور به پرنده خود کمک کنید وزن اضافه کند

چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کمک به افزایش وزن پرنده خود استفاده کنید؛ اما اگر فکر می‌کنید پرنده شما در حال کاهش وزن است، نخستین کاری که باید انجام دهید گرفتن یک قرار ملاقات از دامپزشک است تا پرنده را در اسرع وقت معاینه کند. بعضی از مشکلات مرتبط سلامتی می‌توانند باعث کاهش وزن در پرندگان شوند و برای حفظ سلامت حیوان خانگی باید هر گونه کاهش وزن غیر عادی را به اطلاع دامپزشک برسانید تا بیماری‌های احتمالی بررسی و برای درمان اقدام شود.

شناسایی دلیل کاهش وزن

این احتمال وجود دارد که دامپزشک‌تان قادر به شناسایی دلایل کاهش وزن پرنده باشد. و برای بازگرداندن حیوان خانگی به وزن سالم و ایده‌آل خود توصیه‌هایی را ارائه کند. البته اگر این اتفاق بیفتد، باید توصیه‌های دامپزشک را رعایت کنید. با این حال، اگر مشکل یا بیماری خاصی در پرنده شما تشخیص داده نشود. ممکن است فقط به تغییر رژیم غذایی نیاز داشته باشد تا به وضعیت بدنی سالم و ایده‌آل خود برسد. دادن مقادیر بیشتر از غذاهای مورد علاقه پرنده ممکن است تنها چیزی باشد که حیوان به آن نیاز دارد.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

یکی از مواد غذایی که ثابت شده مقدار زیادی کالری و مواد مغذی دارد، بادام زمینی است و خوشبختانه، بیشتر پرندگان آن را دوست دارند. افزایش تعداد بادام زمینی در رژیم غذایی پرنده، پروتئین و میزان چربی او را افزایش می‌دهد. و کمک می‌کند که کالری بیشتری به دست آورد و در نتیجه وزن خود را افزایش دهد. با این حال مراقب باشید این کار را بیش از حد انجام ندهید. پرندگان به خوردن انتخابی معروف هستند و بسیاری از آن‌ها دانه‌های خاص را از کاسه غذای خود انتخاب کرده و فقط موارد مورد علاقه خود را می‌خورند. این مسئله می‌تواند منجر به سوءتغذیه شود و این یکی از دلایلی است که استفاده از رژیم‌های غذایی فرموله‌شده پلت های پروتینی و میوه ای برای پرندگان توصیه می‌شود.

کار دیگری که برای افزایش وزن پرنده خود می‌توانید انجام دهید، استفاده از پروبیوتیکها میباشد که با فزایش فلور روده به جذب غذا کمک شایانی میکند ،افزودن دانه آفتابگردان به وعده شام و یا میان وعده‌ها در طول روز است. این دانه‌های خوشمزه که دارای چربی و پروتئین بالایی هستند، مورد علاقه بسیاری از پرندگان می‌باشند.

تخم آفتاب گردان پرنده

ارزن یکی دیگر از موارد مورد علاقه پرندگان خانگی و غذای قناری است و همچنین یک میان وعده پر کالری محسوب می‌شود که می‌تواند وزن پرنده را بالا ببرد. با این حال، باید از تغذیه بیش از حد پرنده به وسیله ارزن جلوگیری کنید، چون با اینکه این دانه‌ها می‌توانند به افزایش وزن پرنده کمک کنند، نسبت به بعضی از مواد غذایی دیگر مغذی نیست و تنها کالری «خالی» دارد. برای افزایش ارزش غذایی این میان وعده می‌توانید آن را با یک منبع غذایی دیگر ترکیب کنید. مواد غذایی افزودنی کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنید که پرنده شما ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیازش را دریافت می‌کند.

وزن پرنده را به صورت روزانه اندازه‌گیری و ثبت کنید. اگر متوجه نوسانات غیر طبیعی به میزان 30 گرم یا بیشتر شدید، بهترین کار این است که با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید رژیم غذایی پرنده در مسیر درستی قرار دارد. عدم مراجعه به دامپزشک می‌تواند اثرات زیان‌باری بر روی دوست پَردار شما داشته باشد.

شماره تماس جهت مشاوره و دریافت راهنماییهای بیشتر 09147367147

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.