Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

آیا خوردن مدفوع برای طوطی ها خطرناک است؟

علت مدفوع خواری در پرندگان زینتی

آیا خوردن مدفوع برای طوطی ها خطرناک است؟

طوطی با خوردن مدفوع بلافاصله بیمار نمی شود. اگرچه از نظر بیولوژیکی برای دریافت حداکثر ویتامین از مدفوع طراحی نشده است، اما می تواند مقدار کمی از مواد مغذی را جمع آوری کند. بیشتر طوطی ها مدفوع را با فوایدی کم یا بدون فواید می خورند.

اگر در حال کرم زدایی از طوطی خود هستید، مدفوع آن حاوی باکتری ها، انگل ها یا کرم هایی است که در داخل آن وجود داشته است. با خوردن مدفوع آن، این موجودات مضر دوباره وارد بدن می شوند. به همین ترتیب طوطی ها هنگام خوردن مدفوع در خطر بلع باکتری هستند. زمانی که طوطی ها مدفوع جفت قفس یا پرنده دیگری را که با آن وقت می گذرانند می خورند، این حالت بیشتر اتفاق می افتد. ممکن است از مدفوع طوطی دیگر به بیماری مبتلا شود، مانند پسیتاکوز که یک بیماری شایع در بین پرندگان است.

چگونه از مدفوع خواری طوطی ها پیشگیری کنیم؟

علت مدفوع خواری در پرندگان زینتی
علت مدفوع خواری در پرندگان زینتی

 

قبل از اینکه بتوانید طوطی خود را از خوردن مدفوع منع کنید، باید بدانید که چه چیزی باعث این رفتار شده است. طوطی خود، محیط اطراف و رژیم غذایی او را برای این مشکلات بررسی کنید:

کمبودهای تغذیه ای

طوطی ها عمدتاً به دلیل کمبودهای تغذیه ای مدفوع می خورند. در واقع، کاکادوها در تشخیص کمبود مواد مغذی حیاتی و شناسایی راه‌هایی برای دوباره پر کردن آنها مهارت خاصی دارند. به همین دلیل، آنها یکی از رایج ترین نژادهایی هستند که مدفوع می خورند. طوطی ها نیز بیشتر از گونه های دیگر به این رفتار متوسل می شوند. رژیم غذایی طوطی شما را بررسی کنید. طوطی شما باید مخلوط خوبی از دانه ها، گلوله ها، سبزیجات، آجیل و میوه ها را دریافت کند. ما برای تامین این جیره غذایی غذای بسته بندی دکتر چیکو که میتوانید از پت شاپ بیزیم طوطی این محصول را تهیه کنید طبق مجله Journal of Avian Medicine a n d Surgery ، بسیاری از طوطی‌های در قفس هنگامی که رژیم‌های غذایی فقط دانه دارند، عوارض سلامتی را تجربه می‌کنند.

دانه ها حاوی مقدار زیادی چربی و کالری هستند اما مواد معدنی و ویتامین کمی دارند. بنابراین، دامپزشکان توصیه می‌کنند که به جای دانه به تنهایی، به گلوله‌های طوطی خود غذا بدهید. یک رژیم غذایی خوب برای طوطی شامل ۵۰ تا ۷۵ درصد گلوله است که بقیه آن از محصولات تازه تهیه می شود. این اطمینان حاصل می کند که طوطی شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دارد.

اگر طوطی شما قبلاً رژیم غذایی توصیه شده را می خورد اما همچنان مدفوع خود را می خورد، احتمالاً کمبود مواد معدنی دارد. برای حل این مشکل میتوانید از بلوک معدنی و یا سنگ کلسیم برند دکتر چیکو  را در قفس طوطی خود قرار دهید. با جویدن آنها، طوطی شما مواد معدنی مهمی مانند کلسیم را می خورد و در ضمن میتوانید از ویتا مینرال بلژیکی که سرشار از مواد معدنی هست در داخل دان و غذای تخم مرغی از این مکمل پودری و مینرالیکس لهستان در داخل آبخوری برای جلو گیری از فضله خواری و کشیدن پرهای پرندگان و جبران کمبود کلسیم و مواد معدنی از این مکمل ها استفاده کنید.

سنگ کلسیم برند دکتر چیکو

پودر ویتامینرال بلژیکی

مینرالیکس لهستان

غذای طوطی سانان برند دکتر چیکو

 

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.