پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

دلایل نگهداری پرنده زینتی و خانگی بعنوان حیوان خانگی

دلایل نگهداری پرنده زینتی و خانگی بعنوان حیوان خانگی

شاید شما نیز مانند هر کس دیگری احساس تنهایی می کنید و جای خالی یک حیوان خانگی را به عنوان همدم اوقات تنهایی خالی می بینید و تمام سعی خود را می کنید تا یک حیوان خانگی خریداری کنید. یکی از سوالاتی که از خود خواهید پرسید در مورد نوع حیوان خانگی است، شاید در تصور اول سگ یا گربه ای را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنید. ولی با کمی تامل به این نتیجه می رسید که به جای این حیوانات پشمالو پرنده ای مانند کاسکو، مرغ عشق، عروس هلندی، مرغ مینا، فنچ، قناری و … را به عنوان همدم و حیوان خانگی انتخاب کنید.

چکیده مقاله

وجود یک حیوان خانگی زیبا، جذاب و البته باهوش می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند بدون اینکه متوجه گذر زمان باشید، اما شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که در انتخاب نوع حیوان مورد نظر دچار تردید و دودلی باشید، در این مقاله دلایلی کاملا منطقی خدمت شما ارائه خواهیم داد تا در انتخاب پرنده به عنوان حیوان خانگی مصمم تر شوید و یک یا چند گونه از آنها را به عنوان پرنده خانگی انتخاب کنید.
نگهداری پرنده زینتی در خانه

« تخمگذاری پرندگان »
چرا باید پرنده را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنیم؟

در اینکه چرا باید پرندگان را به عنوان پرنده خانگی انتخاب کنیم، دلایل محکم و قابل اثباتی وجود دارد که آنها را متمایز از حیوانات دیگر مانند سگ و گربه می کند و صد البته برتر و والاتر از آنها هستند که در این نوشته سعی خواهیم نمود تا شما را با آنها آشنا کنیم :

پرندگان بسیار باهوش تر از سگ و گربه و .. هستند و علاقه شدیدی به بازی با انسان و بازیگوشی دارد و پرنده هایی مانند کاسکو، مرغ مینا، مرغ عشق که قابلیت سخن گفتن دارند. بسیار جالب به نظر می رسند و تا ساعت ها می توانند شما را سرگرم کنند. هم چنین عروس هلندی، مرغ عشق، طوطی برزیلی و … قادر به رقصیدن در برابر آهنگ هستند که هیچ حیوان خانگی دیگری قادر به انجام این کار نخواهند بود.
هزینه نگهداری پرنده در خانه بسیار کمتر از حیوانات پشمالو می باشد زیرا هم خورد و خوراک کمتری دارند، هم فضای کمتری را اشغال می کنند و هم کمتر دچار بیماری می شوند. اما حیواناتی مانند سگ و گربه با توجه به اینکه آزادانه در خانه حرکت می کنند احتمال کثیف کاری خانه توسط آنها بسیار بالاست، علاوه بر اینکه هزینه خوراک و نگهداری بالایی دارند.
پرندگانی مانند قناری، فنچ، مرغ مینا و … که قابلیت آواز خوانی دارند، با آواز های دل نشین خود ساعت ها می توانند ذهن شما را درگیر خود سازند و با توجه به اینکه در قفس نیز هستند هیچ گونه نگرانی از بابت کثیف کاری، فرار یا گم شدن آنها نخواهید داشت.
امکان کسب درامد از پرنده ها وجود دارد، به عنوان مثال اگر یک جفت کاسکو داشته باشید و اگر سالانه 4 تخم کاسکو را تبدیل به جوجه کنید و به آنها سخن گفتن یاد دهید، هر کدام بین 2 الی 5 میلیون تومان قیمت خواهند داشت. در حالی اصلا هزینه نگهداری و تغذیه بالایی نیز ندارند.
با توجه به اینکه پرندگان همیشه در قفس هستند بنابراین کمتر دچار آلودگی و بیماری خواهند شد، علاوه بر این انتقال بیماری از پرنده به انسان بسیار کمتر از سگ و گربه است. زیرا همیشه در قفس بوده و هیچ گاه با شما، لباس شما، تخت و ملحفه و وسایل شخصی شما تماس پیدا نخواهند کرد.
احتمال بروز حساسیت با نگهداری سگ و گربه در خانه وجود دارد، حساسیت هایی که با خارش شدید، سرفه شدید، عطسه مکرر، چشم های اشک آلود و… همراه خواهد بود، حتی در موارد شدید تر این علایم با بروز پوستی همراه خواهد بود. در حالی که پرندگان چنین آلرژی هایی را کمتر به دنبال خواهند داشت.
پرندگان نسبت به سگ و گربه حس اجتماعی و انسان دوستی بیشتری دارند و سریعتر به صاحب جدیدش عادت خواهد نمود. علاوه بر این خطرات کمتری نیز برای مهمانان دارند، در حالی که گربه ها ممکن است مهمانان را چنگ بزند یا سگ ها به افراد ناشناس حمله می کنند.
پرنده ها نسبت به گربه و سگ قیمت خیلی خیلی کمتری دارند و حتی شما می توانید پرنده هایی مانند مرغ عشق و مرغ مینا را به صورت جوجه تهیه کنید تا سخن گفتن را به راحتی یاد بگیرند.

تلفن مشاوره در مورد نگهداری پرندگان زینتی 09147367147 جهت عضویت در پیج فروشگاه بیزیم طوطی bizim_tuti مراجعه فرمایید.

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.