پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

آشنایی با ویژگی ها و خصوصیات طوطی آمازون

آشنایی با ویژگی ها و خصوصیات طوطی آمازون

طوطی آمازون زیر مجموعه ای از مجموعه بزرگ طوطی ها می باشد که خود دارای بیش از 30 زیر گونه می باشد، این طوطی ها به کاسکوی سبز نیز معروف بوده و هر یک مختص منطقه ای خاص می باشد. این طوطی ها در طیف جفرافیایی وسیعی حضور دارند و اکثرا نیز بومی مناطق آمریکای جنوبی، مکزیک و مجموعه جزایر کارائیب می باشند.

این طوطی ها بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند، و علاقه زیادی به بازی با انواع اسباب بازی ها را دارد. هم چنین هوش بالای این پرنده باعث شده تا علاقه مندان زیادی را به خود جذب نماید، این پرنده هنگام پخش اهنگ قادر به رقص بوده و در صورت تمرین و ممارست قادر به یادگیری کلمات و حرف زدن نیز خواهد شد.

زیبایی، هوش، جذابیت و استعداد بالای طوطی آمازون او را به یک پرنده خانگی گران قیمت مبدل ساخته است. در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های ظاهری، خلق و خو، تغذیه و بهداشت این پرنده آشنا سازیم.

ویژگی های ظاهری طوطی آمازون

رنگ غالب در بدن اکثر طوطی های آمازون سبز می باشد و در سایر نواحی بدن مانند زیر گلو، بناگوش، دم، شاهپر، سر و… با توجه به گونه آن رنگ های قرمز، سبز، آبی و… نیز دیده می شود. همانند سایر طوطی ها دارای منقاری کج بوده و دم کوتاهی دارند. وزن تقریبی آنها بین 400 الی 600 گرم می باشد البته با توجه به گونه های آنها این مقدار متفاوت خواهد بود و طول آنها نیز به طور متوسط بین 28 الی 33 سانتی متر می باشد.

خلق و خوی رفتاری طوطی آمازون

طوطی آمازون و در کل همه طوطی ها پرندگانی بسیار احساساتی و زود رنج هستند. در صورتی به آنها توجه فوق العاده ای شود به پرنده شگفت انگیزی تبدیل خواهد شد. رفتار طوطی امازونی مانند یک بچه دو ساله می باشد و آنها تا سن 50 سالگی خود نیز همچنان همان بچه دوساله خواهند ماند.

آنها بسیار هوشمند و اجتماعی هستند و در صورتی که به آنها توجه نشود یا برنامه غذایی نامنظمی داشته باشد، با مشکلات شدید روحی و جسمی مواجه خواهند شد، بنابراین اگر وقت کافی برای تربیت طوطی آمازون ندارید، بهتر است از خرید این پرنده صرف نظر کنید. نگهداری از این پرنده به دقت و توجه بالایی نیازمند است.

آنها بسیار پر سر و صدا هستند و برای اینکه آنها را ساکت نگه دارید باید تنوع مختلفی از اسباب بازی ها را در اختیار آنها قرار دهید. هم چنین آنها در طبیعت با کندن درختان برای خود لانه می سازند، شما می توانید با در اختیار گذاشتن اسباب بازی های چوبی این حس را به آنها القا کنید. طوطی برزیلی بسیار کنجکاو می باشد و علاقه شدیدی به بررسی و زیر و رو کردن محیط اطراف خود دارد، هر گونه ممانعت از سمت شما باعث آزرده خاطر شدن او شده و با جیغ و ایجاد سر و صدای ناهنجار اعتراض خود را بیان خواهد کرد.

تغذیه طوطی آمازون

طوطی آمازون در طبیعت از انواع دانه ها، میوه های وحشی، سبزیجات و ریشه گیاهان تغذیه می کند. بنابراین شما نیز می توانید برای تغذیه آنها از انواع میوه ها مانند، سیب، گلابی، توت فرنگی، انگور، هلو، شلیل، موز، آلبالو، گیلاس و انواع دانه ها مانند دانه ارزن، تخم کتان، تخم آفتابگردان، تخم شاهدانه، تخم گیشنیز و… استفاده کنید. انواع سبزیجاتی که می توانید در اختیار پرنده قرار دهید شامل: هویج، خیار، کاهو، کلم و… می باشد.

علاوه بر موارد فوق نوعی غذای مخصوص طوطی ها نیز در بازار وجود دارد که به پلت طوطی معروف است. پلت ها شامل انواع مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین مورد نیاز بدن پرنده می باشد. این ماده غذایی مفید باید به عنوان غذای اصلی طوطی استفاده شود. در کنار پلت می توانید از ترکیبات مختلف میوه و سبزیجات برای تغذیه پرنده استفاده کنید.

طوطی آمازون علاوه بر غذا به آب نیز احتیاج دارد، همیشه آب تمیز و سالم در اختیار پرنده قرار دهید و آن را به صورت روزانه تعویض کنید. از انواع مولتی ویتامین های مایع می توانید به عنوان مکمل غذایی برای پرنده در نظر بگیرید. بایستی مولتی ویتامین ها را به مقدار خیلی کم با آب آشامیدنی انها ترکیب کرده و به آنها بخورانید.

لطفا به این مورد توجه فرمایید که غذاهای شور یا چرب مانند چیپس و پفک یا غذاهای سرخ شده برای طوطی مناسب نیست و سیستم گوارشی پرنده قادر به هضم این مقدار چربی یا نمک نیست. پس بهتر است پرنده را دور از دسترس اطفال و افراد ناآگاه قرار دهید.

رعایت بهداشت محیط طوطی

برای اینکه پرنده ای سالم و شاد داشته باشید باید الزاما بهداشت در محیط و غذای پرنده رعایت کنید. سعی کنید روزانه غذا و آب پرنده تعویض کنید و اجازه مصرف غذای فاسد و مانده را به پرنده ندهید. هم چنین اگر آب قفس طوطی برای مدت زیادی تعویض نشود و انواع باکتری ها و میکروب ها را به خود جذب خواهد نمود.

سعی کنید کف قفس را با روزنامه بپوشانید تا روزانه بتوانید آن را تعویض کنید. دمای محیط پرنده باید بین 22 الی 26 درجه باشد، تغییرات ناگهانی دما یا به اصطلاح شُک دمایی باعث سرما خوردگی در پرنده می شود. هم چنین محیطی که رطوبت زیادی تولید کند مانند آشپزخانه یا گلخانه، اصلا برای پرنده مناسب نیست.

جهت استحمام می توانید هفته ای دو بار مقداری آب ولرم درون ظرفی ریخته و درون قفس پرنده قرار دهید تا در آن آب تنی کند، دقت شود که آب باید کاملا تمیز باشد و از هیچ گونه مواد شوینده یا شامپویی استفاده نکنید. اگر طوطی آمازونی شما عادت به آب تنی ندارد می توانید آن را زیر دوش بگیرید و خودتان با آب ولرم او را بشورید.

توجه: در صورتی که وقت کافی برای آموزش و مراقبت از این پرنده پر احساس را ندارید، بهتر است به فکر پرورش پرنده دیگری باشید چون عدم توجه یا کم توجهی به این پرنده عواقب بدی را برای او ایجاد می کند. قبل از اقدام به خرید طوطی آمازونی از دارندگان این پرنده اطلاعات کافی را کسب نمایید.

گالری عکس
عکس طوطی آمازون 2
عکس طوطی آمازون 3
عکس طوطی آمازون 4
 

 

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.