پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

آموزش سخنگو کردن عروس هلندی

آموزش سخنگویی عروس هلندی به روش خیلی سریع

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم؟

عروس هلندی پرنده بسیار زیبایی است که میتواند سخن گفتن را با آموزش یاد بگیرد. برای سخنگو شدن این پرنده بازیگوش چندین نکته بسیار مهم هست که باید آنها را بدانید و رعایت کنید. امروز در این مقاله از وبلاگ سایت بیزیم طوطی  آموزش سخنگو کردن عروس هلندی را با تمامی ترفندها و نکات لازم به شما آموزش میدهیم.

فقط عروس هلندی نر میتواند سخنگو شود

نکته بسیار مهمی که همین ابتدای کار باید بدانید، این میباشد که عروس هلندی ماده قادر به سخنگویی نیست. هر چند جنس ماده این پرنده میتواند آواز بخواند ولی حنجره او نمی تواند اواهای مختلفی را ادا کند. به همین خاطر کوکاتیل ماده حتی با بهترین مربی و بهترین روش سخنگویی هم نمی تواند حرف بزند. اما حنجره عروس هلندی نر میتواند آواهای مختلفی ایجاد کند. در واقع این قابلیت در جنس نر بیشتر به غریزه طبیعی آنها برمیگردد.

فقط عروس هلندی نر میتواند سخنگو شود - چیکن دیوایساگر به آواز خواندن نر و ماده این پرنده دقت کنید متوجه خواهید شد که اواز عروس هلندی نر بسیار زیباتر از جنس ماده بوده و نت های مختلفی را میخواند. عروس هلندی نر در فصل جفت گیری از این طریق توجه ماده را به خود جلب میکند.

تأثیر سن بر قدرت سخنگویی کوکاتیل

بعد از جنسیت، دومین عامل مهم برای سخنگویی عروس هلندی سن این پرنده است. زیرا اگر این پرنده سن بلوغ را رد کرده یا اینکه مسن باشد، دیگر نمیتوانید به او حرف گفتن را آموزش دهید. همانند ما انسان ها، پرنده ها نیز در سن جوجگی قدرت یادگیری بالایی دارند. جوجه ها تا زمانیکه مستقل میشوند، از والدین خود چیزهای زیادی یاد میگیرند.

بنابراین برای آموزش باید حتما سراغ جوجه ها بروید. برای این کار میتوانید جوجه عروس هلندی را از پرورش دهندگان تهیه کنید. یا اینکه با استفاده از دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار عروس هلندی به جوجه کشی از این پرنده بپردازید و سپس جوجه ها را برای آموزش بزرگ کنید. لازم به ذکر است که جوجه عروس هلندی هرچقدر که بیشتر در کنار والدینش باشد، خوی وحشی آنها قوی تر میشود. جوجه عروس هلندی نر که به سن بلوغ نرسیده باشد، برای آموزش مناسب خواهد بود.

کی میتوانیم به جوجه عروس هلندی سخن گفتن یاد دهیم؟

جوجه ها تقریبا در سن دو ماهگی میتوانند مستقل شوند. از ۳ یا ۴ ماهگی به بعد میتوان آموزش را شروع کرد.

استعداد سخگویی عروس هلندی کاملا به شخصیت و هوش آن پرنده بستگی دارد و این استعداد در بین نژادهای مختلف این پرنده یکی است. لذا این تصور کاملا اشتباه میباشد که عروس هلندی لوتینو قدرت سخنگویی بهتری از وایت فیس یا دیگر نژادها دارد.

کی میتوانیم به جوجه عروس هلندی سخن گفتن یاد دهیم؟ - چیکن دیوایسروش های مختلفی برای سخنگو کردن عروس هلندی وجود دارد ولی اساس کار بدین روش خواهد بود که باید پرنده را شرطی کنید.

در ابتدا باید پرنده با شما احساس راحتی داشته باشد و به شما اعتماد کند. همچنین پرنده باید به محیط زندگی اش عادت کرده باشد وگرنه درگیر استرس بیشتری خواهد شد. عروس هلندی ها خیلی زود با صاحبان خود خوی میگیرند. اگر جدیدا این پرنده را تهیه کرده اید، عجله نکنید. پرنده ابتدا باید به محیط جدید عادت کند تا استرس او رفع شود. ممکن است این مدت یک ماه و حتی بیشتر طول بکشد.

اگر عروس هلندی شما رام باشد، آموزش سخنگویی به او راحتتر خواهد بود.

پرنده شما باید بدون جفت باشد

پرنده شما باید تکی باشد تا به شما توجه کند. لذا اگر یک جفت عروس هلندی دارید و میخواهید به جنس نر سخن گفتن یاد دهید، باید قید این کار را بزنید. چون بی فایده خواهد بود و جنس نر به جفتش توجه خواهد کرد.

پرنده شما باید سالم و سرحال باشد. علائمی مثل بی حالی، پف کردن پرها، کم اشتهایی، افتادگی بال ها و … نشانه بیماری بوده و نباید نسبت به آنها بی توجهی کنید. اگر پرنده درگیر بیماری باشد، آموزش حرف زدن به او بی فایده است.

با پرنده خود همیشه مهربان باشید

عروس هلندی پرنده باهوش و احساساتی می باشد. این پرنده عاشق توجه و محبت کردن است. هم در طول آموزش و هم در زمان نگهداری از این پرنده باید خیلی با او مهربان باشید، او را نوازش کنید. هرچقدر که رابطه خوبی با پرنده داشته باشید، او سریعتر به حرف خواهد آمد.

با پرنده خود همیشه مهربان باشید - چیکن دیوایسفراموش نشود که این پرنده نباید مدت طولانی ساکت و یا تنها باشد. باید پرنده خود را در ساعت های غیر ازآموزش نیز به اندازه کافی سرگرم کنید وگرنه دچار افسردگی خواهد شد و اصلا به آموزش ها توجه نخواهد کرد. برای سرگرم کردن عروس هلندی میتوانید برای او اسباب بازی تهیه کنید و داخلش قفس او بگذارید. برای او رادیو یا تلویزیون پخش کنید، در این صورت او با گفتار انسانی هم بیشتر آشنا میشود و حتی ممکن است کلمه ای را هم یاد بگیرد.

محیط آموزش ساکت و آرام باشد

در زمان آموزش باید محیط آرام و ساکت باشد و پرنده نترسد. همچنین بهتر است که نور محیط را هم کم کنید. تمام حواس پرنده باید به سمت شما باشد. لذا اسباب بازی و آینه را از جلوی پرنده بردارید. یا اینکه اگر پرنده در حال غذا خوردن است، آموزش را به ساعت های بعدی موکول کنید.

کلمات ساده و مورد علاقه عروس هلندی را انتخاب کنید

کلمه ساده و کلماتی که گفتن آنها راحت است را برای شروع انتخاب کنید. همچنین برای شروع سعی نکنید به پرنده جمله یاید بدهید چون در اینصورت گیج خواهد شد. اما اگر کلمه اول ساده باشد، پرنده راحت تر آن را یاد گرفته و کلمات بعدی را هم سریعتر یاد خواهد گرفت.

بهتر است که از کلماتی که مورد علاقه عروس هلندی است استفاده کنید. اگر کلمه انتخاب شده مورد علاقه عروس هلندی باشد، تاج او بالا میرود یا اینکه مردمک چشم او کشیده تر خواهد شد.

در زمان گفتن کلمه هرچقدر احساس به خرج دهید و لحنتان مهربانانه باشد، پرنده بیشتر به آن علاقه نشان خواهد داد. گفتن برخی کلمات برای عروس هلندی ها بسیار سخت می باشد پس سعی نکنید هر کلمه یا جمله ای را به آنها یاد بدهید.

صبور باشید و کلمه مدنظرتان را بارها تکرار کنید. روزانه ۳ مرتبه یا حتی بیشتر و هر سری حداکثر به مدت ۱۵ دقیقه به عروس هلندی آموزش بدهید. اگر مدت زمان آموزش طولانی باشد، حوصله عروس هلندی نیز سر می رود و نسبت به آموزش تمایل نشان نخواهد داد.

مدت زمان آموزش عروس هلندی - چیکن دیوایسنکته: وقتیکه به عروس هلندی حرف زدن یاد میدهید، حتما روبه روی پرنده بیایستد و به چشم او نگاه کنید و حرف بزنید. برای اینکه پرنده نیز تمامی حواسش به سمت شما باشد، قفس او را به دیوار بچسپانید و همچنین کناره های آن را با پارچه بپوشانید تا فقط شما در دید پرنده باشید.

شرطی سازی با جایزه دادن

برای اینکار پرنده باید گرسنه باشد، سپس کلمه را در حضور پرنده تکرار کنید. وقتی پرنده برای گفتن آن کلمه علاقه نشان داد یا حرف یا بخشی از کلمه را تکرار کرد، به او جایزه بدهید. منظور از جایزه خوراکی مورد علاقه و محبوب عروس هلندی شما می باشد. همچنین در آخر هر آموزش هم باز با پادش دادن پرنده را تشویق کنید. در نتیجه این کار پرنده شرطی میشود و در دفعات بعدی برای جایزه گرفتن از شما تلاش میکند که کلمه هدف را تقلید کند.

جمع بندی

در این مقاله از وب سایت بیزیم طوطی  مجموعه نکات لازم برای آموزش سخنگویی عروس هلندی را به شما گفتیم. برای اینکه پرنده شما سخنگو شود، باید صبر داشته باشید و آموزش ها را هر روز و بارها تکرار کنید. پرنده شما ممکن است خیلی زود کلمه اول را یاد بگیرد و یا اینکه این زمان ممکن است چندین ماه طول بکشد. همچنین از عروش هلندی انتظار نداشته باشید که کلمه را با وضوح کامل برای شما تقلید کند، معمولا کلمات را خیلی واضح تقلید نمیکنند ولی باز هم میتوان متوجه شد.

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.