پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

راهنمایی و برنامه غذای عروس هلندی در سنین مختلف

راهنمای غذای عروس هلندی در سنین مختلف

عروس هلندی یکی از پرطرفدارترین پرنده‌های خونگی و جزو حیوانات خانگی بی‌دردسر به حساب میاد. این پرنده زیبا بومی استرالیاست و برای اینکه همیشه سالم و سرحال باشه به رژیم غذایی خاصی نیاز داره. در واقع برخلاف چیزی که خیلیا فکر می‌کنن غذای عروس هلندی فقط دونه و ارزن نیست و به غذای متنوعی نیاز داره. در این مطلب قراره در مورد غذای عروس هلندی در سنین مختلف صحبت کنیم و بهتون بگیم در هر مرحله از زندگی این پرنده‌های زیبا چه غذاهای لازمه بهشون بدید. در ادامه با ما در بیزیم طوطی همراه باشید.

غذای عروس هلندی در طبیعت

غذای عروس هلندی در طبیعت چیست؟

عروس هلندی‌ها اصالتا بومی کشور استرالیا هستن؛ اما امروزه به خاطر محبوبیتی که دارن در سرتاسر دنیا به عنوان پرنده خانگی نگهداری می‌شن.

عروس هلندی‌های در طبیعت و در زادگاهشون یعنی استرالیا غذاهای متنوعی می‌خورن. اونا طیف متنوعی از دانه‌ها، مغزیجات تازه و خشک شده، انواع توت‌ها و سبزیجات رو می‌خورن. این رژیم غذایی با توجه به تغییر فصل تغییر می‌کنه؛ بنابراین در طول سال عروس هلندی‌ها رژیم غذایی خیلی متنوعی می‌خورن که نیازهای تغذیه‌ای اونا رو کاملا برطرف می‌کنه.

همینطور در مطلب وسایل عروس هلندی در مورد چک لیست لوازم مورد نیاز برای نگهداری عروس هلندی به طور کامل صحبت کردیم.

غذای عروس هلندی خانگی باید شامل چه چیزهایی باشه؟

متاسفانه خیلی از صاحبان پرنده توجه زیادی به رژیم غذایی عروس هلندی نمی‌کنن و به نظرشون دانه و ارزن تنها غذاییه که باید بهش داد! در صورتی که این طرز فکر کاملا اشتباهه!

عروس هلندی به رژیمی متعادل و بالانس شده از مواد مغذی مثل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی و آب نیاز داره.

حالا در جواب سوال غذای عروس هلندی چیست باید به شما بگیم که تغذیه عروس هلندی طیف مختلفی از غذاها رو شامل میشه. درست مثل عروس هلندی در طبیعت، عروس هلندی‌های خونگی هم باید رژیم غذایی متنوع و کاملی داشته باشن تا همیشه سالم و سلامت باشن.

البته که نقش آموزش و تربیت رو نباید تو رعایت رژیم و تعداد وعده‌های غذایی دست کم بگیرید. تو بخش‌های پایانی این مطلب براتون گفتیم که میزان آموزش شما چقدر می‌تونه روی سلامت و حتی تقویت عروس هلندی ضعیف تاثیر بذاره.

توجه:

این پرندگان گیاهخوارن و بهترین غذا برای عروس هلندی باید ۶۰-۷۰% انواع دانه‌ها و پلت مخصوص پرنده و ۲۰-۲۵% میوه‌ و سبزیجاتداشته باشه. باقیمانده رژیمشون هم باید از برگ‌های خوراکی و گیاهان باشه.

دانه برای عروس هلندی

دانه‌های خوراکی؛ خوشمزه و مقوی اما در حد اعتدال

عروس هلندی‌ها عادت دارن در وعده‌های کم غذا بخورن و به طور کلی به ۱.۵ تا ۲ قاشق دانه در روز نیاز دارن. بنابراین بهترین کار اینه که مطمئن بشید همیشه مقداری دانه در ظرف غذای پرنده‌تون وجود داره.

بهترین دانه‌ها تو غذای عروس هلندی چیست و چقدر باید از اونا بخوره؟

بهترین ترکیب دانه‌ها برای عروس هلندی عبارتند از ارزن، دانه کلزا، جو دوسر، شاهدانه، تخمه آفتابگردان و ….

البته معمولا هر عروس هلندی‌ای سلیقه خاص خودش رو داره و ۲-۳ دانه رو بیشتر دوست داره و اونا رو جدا می‌کنه و می‍‌خوره.

معمولا تخمه آفتابگردان و ارزن جزء محبوب‌ترین دانه‌ها و غذای مورد علاقه عروس هلندی ها هستن.

اطلاعات بیشتر

اگه شما هم فکر می‌کنین دانه‌ها بهترین غذا برای عروس هلندی هستن، باید حواستون باشه که دانه‌های خوشمزه‌ای مثل تخمه برای عروس هلندی خیلی چرب هستن و نباید بیش از حد به پرنده داده بشن، وگرنه عروس هلندیتون رو دچار چاقی و اضافه وزن می‌کنن.

برای خرید دانه‌های خوراکی هم می‌تونید از مخلوط دانه‌های آماده که در پتشاپ‌ها وجود داره بخرید هم اینکه خودتون جداگانه دانه‌ها رو بخرید و با هم ترکیب کنید.

اگه دانه‌های آماده می‌خرید حواستون باشه که ترکیب مخصوص عروس هلندی بخرید؛ چون ترکیب دانه‌ها در بسته‌های مخصوص طوطی و مرغ عشق و … مناسب رژیم غذایی عروس هلندی نیستن.

غذای عروس هلندی و طوطی برزیلی بیزیم طوطی (۱کیلویی) میکس دانه ها

مزایای این محصول

خوش خوراک

قیمت به صرفه و اقتصادی

جدا بودن دانه ها

امکان انتخابی خوردن دانه ها برای پرنده

امتیاز این محصول:

خرید محصول

اطلاعات بیشتر

پلت عروس هلندی

غذای خشک یا پلت مخصوص عروس هلندی

پلت جایگزین غذای عروس هلندی چیست؟ اون نوعی غذای تجاریه که از ترکیب دانه‌های آسیاب شده و غذاهای تازه تهیه شده و به صورت تکه‌های کوچک غذای خشک در اومده. پلت‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی وجود دارن و از نظر مواد مغذی بالانس شده هستن.

پلت بهترین رژیم و مقوی ترین غذا برای عروس هلندی است و بهتره حدود ۷۰-۸۰% رژیم غذایی عروس هلندی رو تشکیل بده؛ چون از نظر مواد مغذی بالانس شده است و تمامی نیازهای تغذیه‌ای پرنده رو تامین می‌کنه.

پلت ریز میوه ای زوپریم آمریکا

مزایای این محصول

کامل و مغذی

مخصوص طوطی سانان

به صرفه و اقتصادی

امتیاز این محصول:

خرید محصول

اطلاعات بیشتر

به همین دلیل بسیاری معتقدن که بهتره پلت رو جایگزین دانه‌های خوراکی بکنید. البته اگه تنوع رو در رژیم غذایی پرنده رعایت کنید اشکالی نداره کمی دانه‌های خوراکی هم در غذای روزانه پرنده باشه؛ چون عروس هلندی‌ها از خوردنشون لذت می‌برن. البته تغییر غذای طوطی‌ها و پرندگان به پلت نیازمند رعایت نکاتی خاصی هست .

توصیه دامپزشک بهتره از سنین پایین پرنده‌تون رو به پلت عادت بدید؛ چون عروس هلندی‌ها  به طور غریزی دانه رو می‌شناسن و می‌خورن. اما پلت ظاهر و طعمش در اوایل براشون غریب و ناآشناست و ممکنه تمایلی بهش نشون ندن.

میوه و سبزیجات برای عروس هلندی

میوه و سبزیجات تازه

بعد از پلت و دانه‌های خوراکی، مهم‌ترین بخش رژیم غذای عروس هلندی رو باید میوه و سبزیجات تازه و فصل تشکیل بدن.

مخصوصا اگه به عروس هلندی‌تون دانه می‌دین (پلت نمیدین) میوه و سبزیجات اهمیت بیشتری پیدا می‌کنن؛ چون دانه‌های خوراکی تمام نیازهای تغذیه‌ای پرنده رو تامین نمی‌کنن. از طرفی اگه فقط به پرنده‌تون دانه بدید ممکنه باعث چاقی و اضافه وزن و انواع بیماری عروس هلندی و حتی مرگش بشه.

قبل از اینکه میوه و سبزیجات رو به پرنده بدید خوب بشوریدشون تا مواد شیمیایی روی اونا نباشه.

میوه‌های تازه و مفید برای عروس هلندی

انجیر گریپ فروت کیوی ملون
سیب زردآلو موز گیلاس
هلو انبه توت فرنگی انگور
گلابی نارگیل انواع آلو

سبزیحات مفید و بی‌ضرر

حبوبات پخته (عدس، لوبیا و …) برنج قهوه‌ای پخته
گوجه (بدون برگ و ساقه) کینووا
سیب زمینی (پخته) کدو حلوایی
هویج و برگ هویج نخودفرنگی
انواع کلم (بروکلی، بروکسلی و …) خیار
ذرت (ترجیحا چسبیده به چوب ذرت) لوبیاسبز
اسفناج (مقدار کم)

گیاهان و برگ‌های خوراکی مفید

ریحان جعفری
ساقه و برگ قاصدک آب تره (ترتیزک)
برگ هویج علف چمنی

چقدر میوه و سبزیجات میتونم به پرنده‌ام بدم؟

بعضی از انواع سبزیجات رو می‌تونید یه روز در میان بهش بدید. اما میوه رو نباید بیشتر از ۱-۲ بار در هفته به عروس هلندی‌تون بدید؛ چون قند زیادی دارن.

برگ‌های سبز و تازه مثل سبزی‌های خوراکی و ساقه گیاهان رو می‌تونید همیشه در اختیار پرنده قرار بدید.

برای اینکه دستتون بیاد پرنده‌تون چقدر میوه و سبزیجات می‌خوره اوایل زیاد بهش بدید و بعد از اینکه غذا خوردنش تموم شد اضافه‌‌ش رو از قفسش بیرون بیارید.

به طور مثال با یک چهارم سیب یا یک سوم یه هویج شروع کنید و ببینید چقدرشو می‌خوره و آیا لازمه این مقدار رو کمتر یا بیشتر بکنید یا نه.

نکته مهم در مورد میوه و سبزیجات، تنوع اوناست. سعی کنید انواع مختلف میوه و سبزیجات رو در رژیم غذای عروس هلندی بگنجونید تا هم سلیقه‌ش دستتون بیاد و هم مطمئن بشید که مواد مغذی مختلف به بدنشون رسیده.

تغذیه عروس هلندی با کلم بروکلی

آب تازه

علاوه بر تمام موارد بالا، آب تازه همیشه باید در دسترس پرنده قرار داشته باشه. ظرف آب رو هم هر روز با آب و صابون خوب بشورید و دوباره پر آب کنید. این مورد رو باید خیلی جدی بگیرید!

آیا تخم مرغ پخته برای عروس هلندی خوبه؟

بله، می‌تونیدسفیده تخم مرغ آبپز رو در طول هفته دو سه بار در اختیار پرنده گذاشت ،سعی شود به خاطر دیر هضم بودن تخم مرغ اوایل روز به پرنده داده شود و بیش از دو ساعت در جلوی پرنده نباشد چون موجب بیماری پرنده خواهد شد. تخم مرغ سرشار از کلسیم و پروتئینه و تنوع غذایی خوبی به رژیم غذایی عروس هلندی می‌ده.

آیا ماکارونی برای عروس هلندی ضرر داره؟

انواع پاستا و ماکارونی رو هیچ وقت به صورت خام به پرنده ندید. چون منقارش به اندازه‌ای قوی نیست که بتونه اونو خرد کنه و حتی در صورتی که بتونه پاستای خام بخوره تکه‌های تیز و خرد شده ممکنه به گلوی پرنده آسیب بزنن.

اما پاستا و ماکارونی پخته مثل برنج پخته و سیب زمینی پخته منبع کربوهیدراته و می‌تونید با حفظ تعادل و به عنوان تشویقی و چند وقت یکبار به عروس هلندی‌تون بدید.

البته حواستون باشه که ماکارونی ساده و بدون نمک، روغن، سس و ادویه باشه.

ذرت را چگونه به عروس هلندی بدهیم؟

ذرت یکی از سبزیجات مفیدیه که می‌تونید به پرنده‌تون بدید. ذرت خام رو به صورت چسبیده به چوب در قطعات کوچک در اختیار عروس هلندی قرار بدید تا خودش با نوکش دونه‌های ذرت رو بکنه و بخوره.

علاوه بر این، ذرت به صورت بوداده (پاپ کورن) هم می‌تونه تشویقی خوشمزه و مناسبی برای عروس هلندی باشه. البته ذرت بوداده باید کاملا ساده و بدون نمک، کره، فلفل و … باشه.

غذای عروس هلندی چیست

غذاهای ممنوع برای عروس هلندی کدوماست؟

در کنار مواردی که ذکر شد، یه سری از خوراکی‌ها هست که تو لیست نبایدهای غذای عروس هلندی قرار می‌گیره. چرا؟ چون خوردنشون می‌تونه به راحتی جون پرنده دلبندتون رو به خطر بندازه. لیست این موارد خطرناک در خوراکی عروس هلندی رو به نقل از سایت  بیزیم طوطی در زیر براتون آوردیم.

  • آووکادو
  • شکلات
  • هر میوه هسته‌دار
  • پیاز
  • سیر و پیاز
  • الکل
  • قارچ
  • نمک
  • کافئین
  • غذاهای فست فودی
  • غذاهای شور و  چرب و پرادویه

خوراکی‌های تشویقی طبیعی و تجاری

وقتی به بالانس خوبی بین دانه یا پلت و میوه و سبزیجات تازه رسیدید حالا وقتشه که هرازگاهی به عروس هلندی‌تون جایزه بدید و یه خوراکی خوشمزه بهش بدید تا رژیم غذاییش تنوع بیشتری داشته باشه. البته دقت کنین که اینا رو با غذای تقویتی عروس هلندی اشتباه نگیرین. درباره اون هم کمی پایین‌تر براتون نوشتیم.

همیشه یادتون باشه که هیچ چیز مثل یه خوراکی خوشمزه نمی‌تونه اعتماد و محبت عروس هلندی رو جلب کنه. شما با استفاده از تشویقی‌های خوشمزه می‌تونین عروس هلندی خودتون رام و بعدش دستی کنین. ب

تشویقی عروس هلندی

تشویقی‌های محبوب در رژیم غذای عروس هلندی چیست؟

این چند مورد رو به خاطر بسپرین، چون عروس هلندی ها عاشقشونن:

خوشه‌های ارزن

خوشه ارزن به ساقه‌های طبیعی ارزن گفته می‌شه که دونه‌هاش جدا نشده و به ساقه چسبیده.

خوشه‌های ارزن یه تشویقی فوق‌العاده برای عروس هلندیه؛ چون هم عاشق ارزنه و هم جدا کردن ارزن‌ها واسش مثل یه تفریح و سرگرمی هیجان انگیزه.

می‌تونید خوشه رو از یه گوشه قفس آویزون کنید و تماشا کنید که چطوری پرنده‌تون به هیجان می‌آد.

خوشه‌های ارزن رو می‌تونید از پتشاپ‌ها و فروشگاه بیزیم طوطی تهیه کنید

ارزن خوشه ای ورسللاگا

مزایای این محصول

بسیار خوش خوراک

قابل استفاده به عنوان تشویقی

امتیاز این محصول:

خرید محصول

اطلاعات بیشتر

جوانه دانه‌ها

انواع جوانه‌ها مثل گندم، کینووا و برنج رو می‌تونید به عنوان خوراکی تشویقی و هرازگاهی به پرنده‌تون بدید. جوانه‌ها سرشار از مواد مغذی هستن و اکثر عروس هلندی‌ها عاشقش هستن.

تشویقی‌های تجاری

این نوع تشویقی عروس هلندی معمولا ترکیبی از دانه‌ها و گاهی میوه‌های خشک شده است که با عسل یا شکر به هم چسبیده شدن و به شکل یه خوشه دراومدن. عروس هلندی‌ها عاشق این تشویقی‌ها هستن و بد نیست هرازگاهی بهشون بدید.

غذای تشویقی طوطی مدل دانه های مغذی و عسل

مزایای این محصول

خوش خوراک

مقوی

مناسب برای تربیت طوطی

امتیاز این محصول:

خرید محصول

اطلاعات بیشتر

غذای جوجه عروس هلندی

غذای جوجه عروس هلندی تازه متولد شده تا ۲ ماهگی

اگه جوجه عروس هلندی پیش مادرشه شما کار زیادی لازم نیست براش بکنید؛ چون مادر خودش غذای هضم شده رو داخل چینه دان جوجه می‌ریزه. اما اگه خودتون اقدام به جوجه کشی کردید یا به هردلیلی جوجه‌ یا جوجه‌های بی مادر پیدا کردید کار سخت و چالش برانگیزی پیش رو دارید.

برای اینکار به یه سرنگ نیاز دارید که از داروخانه‌ها می‌تونید تهیه کنید. تا سن ۲ ماهگی که کم کم جوجه شروع به خوردن دانه می‌کنه باید بهش سرلاک بدید.

هیچ وقت به جوجه عروس هلندی شیر و لبنیات ندید؛ چون توانایی هضم لاکتوز رو نداره.

سرلاک مخصوص طوطی‌سانان رو می‌تونید از پت شاپ‌ها تهیه کنید و هر ۴-۶ ساعت یک بار مقدار ۸ میلی لیتر به جوجه عروس هلندی غذا بدید.

سرلاک طوطی سانانa 19 ورسللاگای بلژیک

مزایای این محصول

مناسب برای انواع طوطی زیر ۲ ماه

فرمولاسیون کامل

امتیاز این محصول:

خرید محصول

اطلاعات بیشتر

غذا دادن به جوجه عروس هلندی کار بسیار حساس و لذت بخشی هستش، اگه تازه یک جوجه عروس هلندی گرفتین و یا قصد پرورش عروس هلندی رو دارین ،حتما” با کارشناسان فروشگاه آنلاین بیزیم طوطی 09147367147 مشاوره داشته باشی

نحوه سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی

جوجه رو از لونه خارج کنید و روی یه حوله نرم قرار بدید. یه دستتون رو خیلی آروم دور بدنش قرار بدید تا وضعیت بدنش موقع غذا دادن تکون نخوره.

موقع غذا دادن خیلی حواستون رو باید جمع کنید که حتما غذا رو با سرنگ داخل چینه دان بریزید؛ چون اگه غذا تو گلوش بپره باعث خفگی جوجه می‌شه.

نکته مهم:

غذا دادن به جوجه تازه متولد شده اصلا کار راحتی نیست و ممکنه یه اشتباه کوچک باعث خفگی و مرگ پرنده بشه.

اگه کسی از اطرافیانتون در این مورد تجربه داره ازش کمک بخواید. در غیراین صورت حتما از دامپزشک کمک بخواید تا طرز صحیح سرلاک دادن با سرنگ رو بهتون آموزش بده.

سرلاک عروس هلندی

غذای مناسب برای جوجه عروس هلندی ۲ ماهه تا ۳ ماه

جوجه‌ها تا ۳ ماهگی باید همچنان سرلاک بخورن. اما از ۲ ماهگی به بعد کم کم اونا رو با دانه و پلت آشنا کنید.

برنامه غذایی عروس هلندی لوتینو از ۳ ماهگی تا بلوغ

تو برنامه غذای عروس هلندی سه ماهه به بعد دیگه سرلاک جایی نداره. اونا  می‌تونن از رژیم غذایی عروس هلندی شامل انواع دانه، پلت، میوه و سبزیجات تازه استفاده کنن.

البته بهتره بذارید جوجه خودش بهتون بگه که کی آماده تغییر رژیم غذاییه! خودتون متوجه می‌شید که جوجه دیگه علاقه‌ای به سرلاک نداره و بیشتر به دانه‌ها  و میوه و سبزیجات کنجاو و علاقمند شده.

غذای عروس هلندی جوجه دار

برنامه غذایی عروس هلندی جوجه دار

عروس هلندی‌ها در حدود ۹-۱۲ ماهگی بالغ می‌شن؛ اما بهتره برای جفتگیری و تولید مثل پرنده نر تا ۱۸ ماهگی و در مورد پرنده ماده تا ۲ سالگی صبر کنید تا پرنده بلوغش کامل بشه و مخصوصا پرنده ماده از لحاظ بدنی آماده تخمگذاری باشه.

عروس هلندی ماده پس از ۷-۱۰ روز از جفتگیری موفق، حدود ۲-۸ تخم میذاره. البته پروسه تخم گذاری ممکنه ۲-۳ روز طول بکشه و مثلا هر روز فقط یه تخم بذاره. بعد از ۱۸-۲۰ روز جوجه‌ها از تخم بیرون میان.

تغذیه عروس هلندی برای تخم گذاری و همینطور بعد از بیرون اومدن جوجه‌ها در سلامت مادر و جوجه‌ها اهمیت زیادی داره و باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشه.

در این دوره باید ترکیبی بالانس شده و متعادل از انواع پلت، دانه‌های خوراکی، میوه ها و سبزیجات در اختیار پرنده‌‌تون قرار بدید.

پرنده مادر تا ۲-۳ ماهگی وظیفه غذا دادن به جوجه‌‍‌ها رو به عهده داره؛ بنابراین باید تغذیه عروس هلندی بعد از به دنیا آمدن جوجه ها خیلی مقوی و باکیفیتی باشه.

برای اینکه هضم و گوارش غذا برای پرنده مادر راحتتر باشه در این دوره می‌‌تونید از مواد غذایی نرم مثل تخم مرغ آبپز، حبوبات کاملا پخته شده، سبزیجات و میوه‌های خرد شده و کمی سینه مرغ آبپز به عنوان غذای عروس هلندی جوجه دار استفاده کنید.

علاوه بر این، با مشورت دامپزشک و برای تقویت بدن پرنده مادر می‌تونید از انواع مولتی ویتامین‌ها  هم استفاده کنید.

برنامه غذایی عروس هلندی سه ماهه

ساعت غذا دادن به  جوجه عروس هلندی کیه؟

همونطور که در بالا توضیح دادیم جوجه عروس هلندی تازه به دنیا اومده هر ۴-۶ ساعت یه بار به غذا نیاز داره. این تعداد به مرور کم و کمتر میشه تا نهایت به بلوغ و بزرگسالی می‌رسه.

در مورد عروس هلندی بالغ ۲ بار غذا در روز کافی و مناسبه.

بهتره که ساعت غذا دادن به جوجه عروس هلندی تون رو طوری تنظیم کنین که اولین وعده در صبح و وعده دوم عصر باشه.

مقدار غذای مورد نیاز برای عروس هلندی بالغ به طور کلی ۳۰-۴۰ گرم (۱.۵ تا ۲ قاشق غذا خوری) دانه یا پلت است و بقیه رژیمش هم که باید انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه باشن.

بعضی از صاحبان عروس هلندی دوست دارن به پرنده‌شون ناهار هم بدن. این کار اشکالی نداره به شرطی که مقدار غذای روزانه پرنده از مقدار مناسب که در بالا گفتیم تجاوز نکنه.

یادتون باشه که عروس هلندی‌ها مستعد چاقی و اضافه وزن هستن!

برای درک بهتر اهمیت ساعت غذا دادن به جوجه عروس هلندی به این مورد توجه کنین که در طبیعت، عروس هلندی‌ها معمولا صبح زود و عصر دنبال غذا می‌رن و در طول روز و بلافاصله بعد از تاریکی هوا می‌خوابن.

عروس هلندی خونگی داره تو خونه و پیش ما زندگی می‌کنه و معمولا عصر وقتیه که صاحبش به خونه میاد و نیاز داره تا ساعت خوابش رو با ما تنظیم کنه. عروس هلندی‌های بزرگسال راحتتر می‌تونن ساعت خوابشون رو تنظیم کنن؛ اما پرنده‌های جوانتر به ۱۰-۱۲ ساعت خواب و استراحت در محیطی تاریک و سکوت نیاز دارن.

غذای تقویتی عروس هلندی

اگه عروس هلندی غذا نخورد چکار کنیم؟

اگه پرنده شما خیلی ناگهانی دیگه غذا نمی‌خوره، ممکنه دلیلش استرس یا بیماری باشه.

وقتی تازه پرنده رو خریدید و به خونه آوردید معمولا این مشکل پیش میاد. چون عروس هلندی یک دفعه وارد یه محیط غریبه و ناآشنا شده و به خاطر استرس و نگرانی غذا نمی‌خوره. در این صورت جای نگرانی نیست! فقط کافیه بهش زمان بدید تا کم کم با شما و محیط خونه آشنا بشه.

در صورتی که مدتهاست پرنده رو دارید و یکدفعه لب به غذا نمی‌زنه و در ضمن بیحال و کسل هم هست بهتره از غذای اشتها آور عروس هلندی خودتون براش استفاده کنین. به خصوص اون سبزیجات، میوه‌ها یا مغزیجاتی که عاشقشونه! اما اگه این ترفند هم جواب نداد لازمه که با دامپزشک مشورت کنید. چون ممکنه علائم بیمار شدن پرنده‌تون باشه.

عروس هلندی

آیا پرنده‌ام به مولتی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مکمل‌های غذایی هم نیاز داره؟

دامپزشک در صورتی که نیاز باشه در مورد مکمل‌های غذایی راهنمای‌تون می‌کنه. اما به طور کلی خیلی از دامپزشکان معتقدن که اگه ۷۰-۸۰% رژیم غذایی عروس هلندی لوتینو غذای خشک یا پلت باشه دیگه پرنده‌تون نیازی به مکمل‌های غذایی نداره.

البته در برخی دوره‌های زندگی عروس هلندی ممکنه پرنده به مکمل غذایی نیاز داشته باشه (مثلا در دوره تخمگذاری مکمل‌های کلسیم لازمه). البته این موضوع حتما باید با مشورت دامپزشک انجام بشه.

مقوی‌ ترین غذای عروس هلندی چیه؟

خب طبیعتاً باید بگیم پلت اما اگه عروس هلندی شما رژیم غذایی متعادلی داره باید خیالتون راحت باشه. اما اگه تغذیه عروس هلندی شما دچار مشکله یا براساس تشخیص دامپزشک متوجه شدین کمبود ویتامین داره، باید تغییری تو رژیم غذایی‌اش ایجاد کنین.

اغلب اوقات پیش میاد که غذای عروس هلندی فاقد ویتامین‌های لازم مثل A،D،E، C باشه. مقوی ترین غذاهای عروس هلندی برای تامین ویتامین A سبزیجات و میوه جاتی مثل هویج، بروکلی، کدو، زردآلو و کدو هستن.

اگه دنبال غذای تقویتی عروس هلندی خاصی باشین، می‌تونیم بهتون بگیم بهتره در کنار غذای عروس هلندی از مکمل‌ پرندگان براش استفاده کنین. این نوع از مکمل‌ها که مخصوص پرندگان تولید شده می‌تونه تو تامین ویتامین‌ها به صورت کلی موثر واقع بشه. ویتامین پرنده عروس هلندی و مولتی ویتامین پرندگان دو نوع مکملی هستن که می‌تونین برای عروس هلندی تهیه کنین البته طبق نظر دامپزشک.

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.