پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

هر آنچه باید در نگهداری از پرنده سهره بدانید

 

هر آنچه باید در نگهداری از پرنده سهره بدانید

پرنده ها یکی از حیواناتی هستند که مورد علاقه بسیار از مردم قرار دارند. در این بین پرندگان آواز خوان، مانند سهره و قناری دو گونه ای هستند که از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. شما می توانید با آشنایی کامل با اصول نگهداری از پرنده سهره، پرنده ای زیبا با سیستم دفاعی عالی و آوازی قوی داشته باشید.

پرنده ای زیبا به نام سهره

سهره ها یکی از پرندگان آوازخوانی هستند که انواع مختلفی از آنها در کشورهای مختلف دیده شده است. در ایران فقط نوع سهره معمولی وجود دارد که آن را سهره پیشانی قرمز نیز می دانند و با قناری نیز جفت زده می شود. سهره آواز خوان و سیسکین قرمز دو نوع دیگر هستند که در خارج از ایران یافت می شوند. به طور معمول این پرنده ۱۲ تا ۱۳٫۵ سانتی متر قد و ۲۱ تا ۲۵ سانتی متر طول بال دارد. وزن آنها بین ۱۴ تا ۲۰ گرم می باشد. آواز آنها زیبا است اما قدرت آواز قناری را ندارند. این پرنده در طبیعت با توجه به شرایط آب و هوایی کوچ می کنند و محل زندگی خود را تغییر می دهند. بنابراین شما نیز باید تمامی اطلاعات جامع درباره نگهداری از آنها را داشته باشید.

پرنده سهره

تغذیه پرنده سهره

سهره ها همچون پرندگان دیگر علاقه بسیار زیادی به شاهدانه دارند؛ اما علاوه بر شاهدانه دانه های دیگری نیز وجود دارند که می توانید برای تغذیه سهره ها در زمان های مختلف استفاده کنید تا تمام ویتامین های تکمیلی وارد بدن پرنده شما شود. در ابتدای خریداری پرنده سهره، بیشتر غذای مورد علاقه او یعنی شاهدانه را برای تغذیه استفاده کنید. بعد از گذشت مدتی می توانید کم کم مصرف شاهدانه را کم کنید و از دانه هایی همچون تخم کتان و تخم کاهو برای تغذیه پرنده سهره استفاده کنید. دقت کنید تغییرات غذایی سهره را باید به دقت انجام دهید تا پرنده متوجه نشود.  برای اینکار می توانید تعدادی دانه شاهدانه را همراه با دانه جدید قرار دهید تا پرنده از آن تغذیه کند.

پرنده سهره

زمان جفت گیری پرنده سهره

سهره ها یکی از پرندگانی هستند که در فصل بهار جفت گیری می کنند و تخم می گذارند. پرنده سهره در هر بار ۳ تا ۷ عدد تخم می گذارد و سهره ماده به مدت ۱۴ روز بر روی تخم ها می خوابد. در این مدت زمان سهره نر برای سهره ماده غذا می آورد. تخم های این پرنده سفید مایل به آبی رنگ است. جوجه ها رنگ نخودی مایل به خاکستری داشته و مدتی طول می کشد تا رنگ بگیرند. بهتر است جوجه ها را در قفس های مجزا و کوچک نگهداری کنید و در مکان های شلوغ قرار دهید تا زودتر رام شوند.

پرنده سهره

جفت گیری پرنده سهره با قناری

با توجه به شباهت زیاد پرنده سهره و قناری ها، امکان جفت زدن این پرنده وجود دارد، فقط کافی است شرایط محیطی و روانی مورد نظر فراهم شود. پرنده سهره قابلیت جفت گیری با قناری ماده را نیز دارد و جوجه حاصله، سهره قناری خواهد بود. برای اینکار می توانید قفس سهره و قناری را در نزدیکی قفس قناری های نر دیگر قرار دهید، تا آواز قناری های نر به گوش قناری ماده برسد و آماده جفت گیری با سهره شود. گاهی اوقات می توانید جوجه سهره ها را در میان قناری های نر بزرگ کنید تا آواز قناری ها را یاد بگیرند. این کار باعث می شود که قناری و سهره راحت تر با یکدیگر جفت بزنند.

بهترین زمان برای جوجه گیری سهره با قناری، زمانی است که سهره نر در اوج مستی خود قرار دارد. در این زمان سهره نر آواز خوانی می کند و بال هایش آویزان است. بیاد داشته باشید سهره قناری آواز بسیار قوی و دلنشینی دارد.

پرنده سهره

نکاتی راجع به پرریزی و تولک رفتن سهره

پر ریزی پرندگان یک حالت فیزیولوژیکی کاملا طبیعی است که هر سال شاهد ریزش پرهای پرندگان خواهید بود. این فرایند بدین صورت است که پرنده سهره در سال یک بار (در بعضی موارد تا دو بار) به خصوص در فصل تابستان یا پاییز پرهای قدیمی خود را می ریزد و دوباره پرهای جدید در می آورد. پر ریزی طبیعی پرنده سهره از سر و گردن او شروع می شود و قدم به قدم به قسمت های بعدی بدن او سرایت می کند. در پریزی طبیعی پرنده سهره هیچ گونه علائمی ندارد، به طوری که شما گاهی اوقات می بینید در کف قفس پرهای پرنده ریخته شده است. اما پر ریزی های غیرطبیعی که ناشی از بیماری پرنده سهره می باشد، با علائمی مثل خارش، التهاب، کاهش وزن و بی اشتهایی پرنده همراه است. فرایند تولک رفتن یا پر ریزی پرنده سهره نزدیک به ۲ ماه به طول می انجامد. شما می توانید با انجام اقداماتی خاص مانع از طولانی شدن این پروسه شوید. فراهم کردن آرامش، عدم تغییر مکان، تغذیه مناسب و  استفاده از مکملها و ویتامینها علی الخصوص ویتامین موتاویت محصول شرکت ورسللاگای بلژیک در کمک به گذراندن زمان تولک و داشتن پرهای زیبا و قرار دادن سهره در محل های کم رفت و آمد در زمان پر ریزی نقش بسزایی در طولانی نشدن این فرایند دارد.

پرنده سهره

نگهداری از سهره ها در منزل

در نگهداری از سهره ها در منزل دقت داشته باشید که پرنده را در مکان های پر گرد و خاک قرار ندهید. با توجه به اینکه سیستم تنفسی سهره حساس است، تهویه مناسب را باید برای آن فراهم کرد. برای نگهداری پرنده سهره در منزل، بهتر است سهره نر را انتخاب کنید. سهره نر نوک بلند تری دارد و رنگ آن کمی تیره تر می باشد. رنگ دور چشم سهره های نر بالغ قرمز بوده و دارای سبیل تیره تر می باشند. برای نگهداری سهره ها، قفس های خاصی برای این پرندگان در بازار به فروش می رسد که می توانید به راحتی تهیه کنید. استفاده از قفس های کوچک نقش مهمی در رام کردن پرنده سهره دارد.

پرنده سهره

نکات کلیدی در نگهداری از سهره

اگر این امکان برای شما وجود دارد، پرنده سهره خود را در فضای آزاد و باز نگهداری کنید. تجربه ثابت کرده است سهره ای که در فضای باز است شاداب تر بوده و مستی خیلی بیشتری نسبت به سهره هایی دارد که فضای بسته نگهداری می شوند. سهره ها یکی از پرندگانی هستند که علاقه زیادی به آب تنی و شست و شوی خود دارند. برای اینکه بتوانید یک سهره خوش رنگ و شاداب داشته باشید، بهتر است شرایط استحمام این پرنده را برای ۳ بار در هفته فراهم کنید. بیاد داشته باشید نکات مراقبتی بعد از حمام از قبیل عدم قرار گرفتن در مقابل باد، خشک شدن پرنده و غیره را نیز باید رعایت کنید.

تلفن مشاوره با کارشناسان فروشگاه بیزیم طوطی 09147367147 جهت عضویت در پیج اینستاگرام فروشگاه بیزیم طوطی bizim_tuti مراجعه فرمایید

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.