پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

اطلاعاتی درمورد طوطی های لوری و لاریکیت

اطلاعاتی درمورد طوطی های لوری و لاریکیت

انواع طوطی های لوری

وطن اصلی: جنوب شرقی استرالیا-گینه جدید و جزایر اطراف ان.

خصوصیات: لوری ها از جمله طوطیان رنگی می باشند.برخی انواع انها دارای رنگ امیزن جالبی بوده وگروهی دارای رنگهای خنثی و یا سیاه رنگ هستند.بسته به نوع انها طول بدنشان از 12 تا40 سانتی متر می باشد.
لوری ها بر خلاف سایر طوطیان فاقد زبانی ضخیم و عضله دار بوده و برای تطابق با خوراک عمده شان که از نیشکر..دانه تازه گیاهان و میوه جات تر تشکیل یافته…زبانی زبر و پرز دار دارند.لوری ها که از میان انها 61 نوع وحدود160 زیر نوع شناخته شده اند…جانورانی اجتماعی بوده و حتی در طبیعت ..وحشت چندانی از آدمی ندارند.

مناسب بودن به عنوان جانور خانگی: بسیاری از انواع لوری ها بخاطر زیبایی خاص خود توسط علاقه مندان در پاسیو نگهداری می شوند.آنها به ادمی خو گرفته و ترسشان ریخته .ولی او را به عنوان همدم بدلی به رسمیت نخواهند شناخت.
انواع مختلف لوری را بایستی مجزا از هم نگهداری کرد.همچنین نگهداری لوری ها با دیگر پرندگان نیز مناسب نیست.اغلب لوری ها خصوصا” نوع کوهستان در پاسیو سر حال بوده و به بازی با یکدیگر می پردازند.علاوه بر آن آنان علاقه وافر به حمام کردن دارند.

استعداد حرف زدن: در صورتیکه لوری پالتو زرد(domicella garrula)ولوری خانمها(domicella lory)در پاسیو تماس زیادی با نگهدارنده خود داشته باشند به او خو گرفته و حرف زدن نیز خواهد اموخت.انواع دیگر لوری به ندرت استعداد حرف زدن دارند.صدای طبیعی انها را سوت ممتد تشکیل می دهد.

تغذیه: نان سوخاری اب زده یا نان تخم مرغ با عسل ویتامین غذای انها را تشکیل می دهد.پوره ی مخلوط میوه ها .میوه های شیرین.انواع توت.هویج پخته.برنج پخته و بیسکویت از جمله دیگر خوراک این پرنده هستند.تخمه سیاه افتاب گردان کم جوانه و دانه جو جوانه زده را می توان رفته رفته با دیگر غذاهایش مخلوط کرده.لوری ها علاقمند به خوردن غذا از زمین هستند لذا باید خوراک انها در ارتقاع منفار از سطح قفس داده شود.

لوری ها پرندگان شاداب ، شلوغ و پر تحرکند و از زیبا ترین رنگ آمیزی در میان طوطی ها برخوردارند

منطقه زیست آنها را استرالیا ، گینه جدید ، جزایر شرقی سوندا تا سولاوسی (کلبس) و جزایر فیلیپین (میندانائو) تشکیل میدهد به سمت شرق انواع زیادی از آنان میتوان مشاهده کرد

مجموعاً حدود 55 نوع لوری شناخته شده اند . آنان بسته به نوع خود جثه ای به طول 18 تا 23 سانتیمتر دارند . انواعی از آنان شناخته شده اند که طولشان تنها 13 سانتیمتر است ولی این گروه کمتر مورد توجه قرار گرفته اند . بلند ترین لوری ، پاپوولوری طولی تا 42 سانتیمتر دارد و دمش قسمت عمده طول بدنش را تشکیل میدهد

تغذیه

لوریها از میوه جات ، دانه های نیمه رسیده و شیره گلها تغذیه میکنند . آنها قادرند به کمک زبان موئین خود شیره گل

فروشگاه بیزیم طوطی ،فروش کلیه لوازم نگهداری پرندگان زینتی

تلفن فروشگاه بیزیم طوطی 09147367147 جهت عضوت در پیج فروشگاه بیزیم طوطی bizim_tuti مراجعه فرمایید

آدرس فروشگاه بیزیم طوطی:تبریز،خ عباسی،بالاتر از بیمارستان نیکوکاری،کوی موید،فروشگاه بیزیم طوطی

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.