پیشنهاد از طریق پیامک
Bizim Tuti بیزیم طوطی

BizimTuti

آموزش سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی

آموزش سرلاک دادن به عروس هلندی

 

معمولا” بعضی از دوستان برای داشتن پرنده ای رام تر و به اصطلاح دستی تر، اقدام به خرید جوجه عروس هلندی معمولا ۲۰ روزه می کنند که خوب با توجه به اینکه در این سن پرنده هنوز دانه خور نشده است نیاز هستش که بصورت دستی و با سرلاک تغذیه بشه.
متاسفانه خبرهای زیادی مبنی بر مرگ جوجه عروس ها بدستم میرسه که اکثرا بدلیل تغذیه اشتباه با سرلاک و فاسد شدن سرلاک در معده پرنده و مرگ سریع آن اتفاق می افتد.
خوب با این مقدمه کوتاه بریم سراغ آموزش و نکات سرلاک دادن

بیماری ها: ورم چینه دان ، عفونت گوارش و زخم شدن گلو

نوع سرلاک: حتما باید از سرلاک های مخصوص طوطی سانان و عروس هلندی استفاده کرد. سرلاک های انسانی برای گوارش پرندگان مضر هستند.

بعد از فروشگاهها و پزشکان خودشان سرلاک را بسته بندی کرده و به شما میفروشند که موارد تقلب بسیاری در این زمینه مشاهده شده. ممکنه سرلاک دست ساز باشه، مخصوص عروس هلندی نباشه و یا حتی سرلاک تاریخ مصرف گذشته باشه که باعث بیماری و مرگ پرنده میشه. حتما از سرلاک  خارجی برای پرنده استفاده کنید که می توانید از فروشگاه آنلاین بیزیم طوطی هم سفارش بدید.

آناتومی بدن عروس هلندی:
 معده عروس هلندی توسط مجرای باریکی در سمت چپ و در کنار مجرای هوای پرنده قرار گرفته است. یکی از عواملی که هنگام سرلاک دادن باعث مرگ پرنده میشود ورود شلنگ به اشتباه به مجرای هوای پرنده و تخلیه سرلاک در آن است که باعث  خفگی پرنده میشود.

موارد قبل از سرلاک دادن: حتما دقت کنید که چینه دان پرنده خالی باشد، مهم نیست که پرنده غذا طلب میکند، اون درک کافی ندارد…!!!
برای اطمینان از خالی بودن چینه دان جوجه، در سنین بالای بیست روز، انگشت اشاره ی خود را به چینه دان بزنید و اگر برآمدگی حس کردید چینه دان پر است. صبر کنید تا خالی شود و پس از آن به پرنده غذا بدهید.

نکته مهم: حجم بالای غذا نه تنها مفید نیست بلکه باعث گرفتگی مجرای چینه دان و یا گرفتگی مجرای تنفسی جوجه شده و یا باعث تخمیر شدن غذا در قسمت های خارجی چینه دان و مرگ جوجه میشود.

در جوجه های دو روزه  الی ده روزه در طول 24 ساعت هر دو ساعت یکبار آن هم با قاشق مخصوص سرلاک دهی ده درصد سرلاک ،نود درصد آب ،جهت اینکار از آب داغ استفاده شود و بعد از اینکه سرلاک مخلوط شد سرلاک یاید ولرم باشد نه داغ و نه سرد .

از ده روز به بعد بسته به کیفیت سرلاکتان اگر از سرلاک a19 , نکتون یا راف ایتالیا که از سرلاک های معتبر و با کیفیت اروپایی هستن ، استفاده میکنید هر 4 ساعت پنج سی سی سرلاک به پرنده خود بدین و سعی کنیم سرلاکی که برای هر وعده آماده میکنیم در همان وعده استفاده شود و از استفاده در وعده های بعدی جدا” خودداری کنیم ،باز اگر سوالی در مورد نحوه سرلاک دادن و تغذیه پرندگان خود سوالی داشتین با این شماره 09147367147 در خدمت شما هستیم 

 

موارد مورد نیاز:
( سرنگ پیستون دار + سر سرنگ فلزی ) یا  ( قاشق مخصوص سرلاک دهی ) یا ( سرنگ پرستار )
دستمال تمیز
اعتماد به نفس

نحوه سرلاک دادن:
روش اول: بوسیله قاشق که معمولا برای جوجه های با سن بالاتر بیشتر کاربرد دارد.

 

 دو سمت سر پرنده را گرفته و سرلاک را در قاشق جلوی نوک پرنده گرفته و بخورانید.

روش دوم: بوسیله سرنگ و سر سرنگ فلزی

این روش کمی دشوارتر است اما از سرعت بهتری برای غذا دادن برخوردار است.
در این روش سرنگ را به میزانی که در جدول پایین اشاره خواهم کرد پر کنید، دو سمت نوک را گرفته و با زاویه ۳۰ درجه به سمت چپ نوک وارد کنید تا در معده فرو رود(به عکس توجه کنید)

در این روش سعی شود تمامی غذا را به صورت یک جا به جوجه بدهید تا غذا از چینه دان بالا نیاید.

نکات:
سرنگ باید پس از هربار غذا دادن به جوجه شسته و خشک شود. نشستن سرنگ باعث فساد مواد غذایی و وارد شدن مواد آلوده در سری بعدی غذا به جوجه و مرگ جوجه میشود.
اگر جوجه غذا را بالا آورد دیگر به آن غذا نداده و برای جلوگیری از خفگی نوک جوجه را تمیز کنید.
زور بسیاری به سر جوجه جهت باز نمودن نوک های آن وارد ننمایید…
هرگز گلوی جوجه را فشارندهید.
برای اینکه نوک جوجه راحت تر باز شود سرنگ را از گوشه ی نوک وارد دهان جوجه کنید.
هرگز از غذای داغ برای جوجه استفاده نکنید.
پس از تغذیه جوجه را زیاد حرکت ندهید.
پس از پایان هر مرحله غذا دادن، حتما منقار جوجه را با یک دستمال تمیز کنی

تلفن مشاوره و خرید بهترین  سرلاک  پرندگان زینتی  09147367147 جهت عضویت در پیج اینستاگرامی فروشگاه بیزیم طوطی bizim_tuti  مراجعه فرمایید

نحوه سفارش

درباره بیزیم طوطی

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های ما‌ باخبر شوید:
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
شماره تماس: 09147367147
آدرس ایمیل: tutibizim@gmail.com

فروشگاه اینترنتی بیزیم طوطی، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

سایت تخصصی طوطی سانان بیزیم طوطی در راستای کمک برای نگهداری بهتر طوطی سانان با تجربه ی تکثیر و نگهداری بیش از یک دهه انواع طوطی ها ،در بین دوست داران طوطی سانان هستیم ،در این سایت علاوه بر گذاشتن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان ،سعی کردیم محصولات با کیفیت و درجه یک و انواع مکملها و ویتامینهای شرکتهای معتبر خارجی که مورد نیاز جهت تکثیر و نگهداری این پرندگان زیبا هست را در دسترس شما دوستان قرار دهیم و از شما بزرگواران استدعا داریم تا با نظرات و انتقادات خود ما را در ارتقای سایت یاری فرمایید

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بیزیم‌طوطی فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین بیزیم‌طوطی می‌باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.